A Ráróspuszta és Rárós, valamint Szécsény és Pető településeket összekapcsoló hidak megépítéséről 2007-ben született megállapodás. A szerződések módosítását az tette szükségessé, hogy a projektek végrehajtása során a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. több közbeszerzési feladat elvégzését is átvette a gyorsabb megvalósítás érdekében az erre korábban kijelölt szlovák kerületi önkormányzattól. Az elfogadott szándéknyilatkozat szerint a rárósi hidat Madách hídnak, a szécsényi hidat Katalin hídnak nevezik majd el.
2011 a kétoldalú közlekedési kapcsolatok fejlődése szempontjából rendkívül eredményes évnek bizonyult. A magyar és a szlovák kormány az összehangolt tervezés és építés érdekében júniusban kijelölte a Miskolc és Kassa közötti gyorsforgalmi út határmetszéspontját. Nyár óta ismét nyitott a gépjárműforgalom előtt a sátoraljaújhelyi határhíd, így a két ország közti határátlépéshez már nem kell a várost elkerülő országúti határátkelőhelyig autózniuk a helyieknek. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból sorra épülnek a határon átnyúló kerékpárutak is Magyarország és Szlovákia között.
Folyamatosak a hídépítések: a két elkészült Ipoly-átkelőt további kettő követi majd a folyó Pest-megyei szakaszán. Az Új Széchenyi Terv nemzeti programjának részeként új Duna-híd teremt majd összeköttetést Komárom és Révkomárom között. A fejlesztésekről szóló megállapodások előkészítés alatt állnak.
A két ország között korábban fennállt közlekedési kapcsolatok helyreállítását, az új összeköttetések létesítését jelentősen felgyorsíthatja egy véglegesítésre váró keretegyezmény. Jelenleg bármely határmenti infrastruktúrafejlesztés kizárólag államközi megállapodás alapján indítható. Az új előírások szerint a kisebb léptékű építkezések (helyi közutak, kerékpárutak) esetén elegendő lesz a kivitelezőknek megállapodniuk. A keretegyezmény aláírása a jövő év első felében várható.