Szokatlan járművek a brnói versenypályán

A csehországi FlixBus a brnói Masaryk Circuit pályán tartotta a cseh, szlovák és magyar járművezetői számára a legelső gyakorlati biztonsági tréninget. A Setra, Scania Irizar és MAN egyszintes buszokkal gyakorlati tapasztalatokat szerezhettek a jármű csúszásban való irányításáról, a vészfékezésről, és kipróbálhatnak egy kihívást jelentő szlalompályát is. Az egész képzés a távolsági buszok utasainak és a többi közlekedőnek a biztonsága érdekében történő kiemelkedő teljesítményre összpontosított.

Október közepén három napon keresztül a brnói Masaryk pálya adott otthont egy szokatlan összetételű flottának - a Setra és a Scania Irizar márkák több 13-14 méteres zöld járműve parkolt itt. A keddi nap folyamán több tucat olyan sofőr váltotta egymást a volán mögött, akik a Flix nemzeti és nemzetközi vonalainál Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában közlekednek.

Az elméleti előadásokon kívül közvetlenül a tesztpályán próbálhatták ki a jármű irányítását csúszós pályán, vészfékezés közben
vagy a szlalompályán.

"A gyakorlat teszi a mestert. A krízishelyzetek kezelése a közúton és azon kívül is szerves része a hivatásos járművezetők munkájának„

- mondta Zdeněk Tesárek, a társaság csehországi üzletfejlesztési és üzemeltetési vezetője.

„Az utasok biztonsága, a sofőrök professzionális kommunikációja, a nyújtott szolgáltatások általános minősége is a FlixBus fő prioritásai közé tartozik.”

Jan Konopásek, a libereci UMSE buszvállalat vezérigazgatója szerint sofőrjeik örömmel fogadták a lehetőséget, hogy a poligonon kipróbálhatják a gyakorlati vezetést. "A sofőrjeink és a vállalat számára üzemeltetett járatok már régóta az utasok által a legjobbra értékeltek közé tartoznak a minőség tekintetében. Azonban minden hivatásos sofőr keveredhet közlekedési balesetbe vagy kritikus helyzetbe, és a mi feladatunk, hogy erre felkészítsük őket „- teszi hozzá.

A sofőrök a tesztpályán próbálhatták ki a jármű irányítását csúszós pályán, vészfékezés közben vagy a szlalompályán
A sofőrök a tesztpályán próbálhatták ki a jármű irányítását csúszós pályán, vészfékezés közben vagy a szlalompályán
Fotó: FlixBus

A német szövetségi statisztikai hivatal adatai alapján a távolsági buszok a legbiztonságosabb közlekedési eszközök közé tartoznak. Más közlekedési eszközökkel összehasonlítva a távolsági buszok baleseti aránya jelentősen alacsonyabb, mint a személygépkocsiké vagy motorkerékpároké.

A vállalat már a múltban is számos biztonsági intézkedést bevezetett, például biztonsági képzéseket tart az alkalmazottak és a járművezetők számára, két sofőr jár szinte minden éjszakai útra Európán belül, és a modern buszflotta olyan vezetést segítő rendszerekkel van felszerelve, mint a sávtartó és a fékasszisztens rendszerek. Ezek az intézkedések túlmutatnak a törvényi
előírásokon.

A Flix már a múltban is számos biztonsági intézkedést bevezetett
A Flix már a múltban is számos biztonsági intézkedést bevezetett
Fotó: FlixBus

Az autós közlekedés történetének legsikeresebb biztonsági intézkedése: a biztonsági övek!

"A biztonsági öv bekötése a leghatékonyabb dolog, amit bármilyen balesetben megtehet, függetlenül a jármű típusától” - emlékeztet Thorsten Meyer, a társaság biztonsági szakértője. A biztonsági övek kötelező használata Németországban közvetlenül összefügg a közlekedési balesetek számának csökkenésével. A vállalat összes európai busza biztonsági övekkel van felszerelve, de a gyártó még nem rendelkezik olyan megoldással, amellyel ellenőrizni lehetne, hogy használják-e azokat.

Aki szokott utazni, észreveheti, hogy a távolsági buszközlekedésben az utasok ritkán vannak bekötve az út teljes időtartamára. Ezért kezdeményező kampányt indítottak, és kommunikációs csatornáikon keresztül arra ösztönzi az utasokat, hogy az utazás során használják a biztonsági övet. A fedélzeten is emlékeztetik őket erre a sofőrök bemondásai és matricák segítségével, amik által az utasok többet tudhatnak meg a biztonsági öv bekapcsolásának fontosságáról az autóbuszos utazás során.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.