Mint kifejtette: kedd este az AZ476-os Róma-Budapest járat a két hajtóműve közül az egyik meghibásodott, emiatt elsőségi leszállási engedélyt kért a helyi hatóságoktól. A leszállás szabályosan, az ilyen helyzeteknek megfelelő előírások szerint zajlott.
Az eredeti menetrend szerinti leszállást követően a gép beállt az állóhelyre és a 116 utas a célállomásra pontosan megérkezve szállt ki a gépből, a repülő- valamit a reptéri személyzet segítségével. Az Alitalia azonnal mentesítő járatot küldött Budapestre, ezzel biztosítva a kedd reggel visszatérő AZ477-es Budapest-Róma járat zavartalan működését.
"A pilóták példás, tankönyvbe illő leszállást produkáltak az Airbus A 320-as típusú géppel" - fogalmazott Hardy Mihály megjegyezve, hogy ezt egyébként szimulátoron rendszeresen és kötelezően gyakorolják is. Amikor egy érkező gép ilyen hibát jelez, a repülőtéren kötelező elrendelni a "várható légijármű esemény" riasztási fokozatot, ennek megfelelően jártak el, de semmilyen különleges beavatkozásra nem volt szükség, a gép saját erejéből (egy működő hajtóművel) begurult az állóhelyre. Az utasok az egy hajtóműves leszállásból nem sokat érzékelhettek. A gép 23.35-kor ért földet, egyébként is itt éjszakázott volna menetrend szerint - fejtette ki a kommunikációs igazgató.
A kényszerleszállásról korábban a katasztrófavédelem számolt be Facebook-oldalán. Azt írták: a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzoltóegységei ötös fokozatú riasztással vonultak a helyszínre. A gép végül minden gond nélkül földet ért. A 116 utast szállító repülőgépen senki sem sérült meg - tették hozzá.
A tűzoltók rövid időn belül visszavonultak állomáshelyükre - írta a katasztrófavédelem.
Forrás: MTI