Korábban a gép landolását követően papíron végezték el a szükséges adminisztrációt, ez mostantól elektronikusan történik. A KLM legújabb Boeing 777-300-as repülőgépeinek egyik fedélzeti alkalmazása az elektronikus Aircraft Technical Log (e-ATL), amely a repülőgép műszaki állapotának rögzítésére szolgál. Az e-ATL a papíron vezetett repülési naplót helyettesíti, és folyamatos adatcserét tesz lehetővé a földdel. Ez azt jelenti, hogy amennyiben repülés közben valamilyen apróbb meghibásodás történik, például egy ülés, függöny, toalett vagy olvasólámpa cseréje válik szükségessé, a földi kiszolgálás erről azonnal, még a gép landolása előtt értesül, és így gyorsabban oldhatja meg a problémát. Ennek köszönhetően javul a fedélzeti szolgáltatás színvonala, hiszen az utasok apróbb kényelmetlenségei gyorsabban orvosolhatók. Ugyanez igaz a pilótafülkére is: az új alkalmazásnak köszönhetően felgyorsul a szükséges javítások tervezése és kivitelezése, ami csökkenti a műszaki okból eredő késéseket.
Technológiai újdonság a KLM-nél
A KLM földi kiszolgáló személyzete mostantól hozzáfér az elektronikus repülési naplóhoz, amelyet a pilótafülke és a kabin személyzete folyamatosan frissít a repülés alatt. Az újításnak köszönhetően a KLM az első olyan légitársaság, amely a legújabb digitális technológia alkalmazásával folyamatos kapcsolatot biztosít a repülőgép és a földi kiszolgálás között.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.