Pedig a fapados óriás komoly nyereséget ért el a márciusban véget ért tavalyi pénzügyi év során, a májusi forgalmi adatok pedig rekordot döntöttek. Michael O’Leary azonban arra figyelmeztetett, hogy a Ryanair nyeresége zuhanni fog, amennyiben az olajár hordónként 135 dollár körül marad. A Ryanair a múlt hónapban ötmillió utast szállított, 22 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Elemzők emlékeztetnek, hogy más légitársasági vezetőkkel ellentétben O’Leary nem igyekezett határidős üzletekkel bebiztosítani magát az olajár-emelkedésre, miközben például a British Airways még mindig 85 dolláros hordónkénti áron vásárolja az üzemanyagot.
Az easyJet egyébként március végén már tett egy fontos lépést költségeinek csökkentése érdekében, amikor bezárta a dublini call centerét, ahonnan 40 embert bocsájtott el. Így ma már csak két telefonos ügyfélszolgálatot üzemeltet Európában, egyet Németországban, egyet Romániában.