Teljes áramkimaradás a repülőtéren!

...ezt a helyzetet tesztelte mára virradó éjszaka a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálján.

A feltételezett forgatókönyv szerint a repülőtéren egyszerre állt volna le valamennyi külső, nagyfeszültségű áramforrás – ami elvben teljes leálláshoz vezethetett volna. A Budapest Airport történetében eddig még soha nem végeztek ennyire átfogó, teljes áramkimaradást szimuláló ellenőrzést. 

A valóságban azonban minden ilyen helyzetre készültek tervek és léteznek műszaki megoldások. Bár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek három, egymástól független, nagyfeszültségű elektromos betápláló rendszere van (két fővárosi és egy a vecsési alállomásra kapcsolva), a repülőtér 2. Termináljának tervezői arra is felkészültek, hogy egyik pillanatról a másikra előfordul az elképzelhetetlen, vagyis egyszerre áll le mind a három, külső elektromos kapcsolat. Ennek egyébként a minimálisnál is kisebb a matematikai valószínűsége, de a légközlekedésben semmit sem szabad a véletlenre bízni.

Éppen emiatt az új 2. Terminál csarnokának, a SkyCourtnak az építésénél a mérnökök egy azonnal üzembe állítható, hatalmas teljesítményű dízelmotort is elhelyeztek az épület alagsorában. Ez szükség esetén 30 másodpercen belül elindul és meghajt egy elektromos generátort, ami azonnal átveszi a terminál áramellátásának biztosítását. A 80.000 cmᶟ-es dízelmotor amúgy egy kisebb tengerjáró hajó meghajtásához is elegendő teljesítménnyel rendelkezik. Mára virradó éjszaka ennek a rendszernek az üzembiztosságát tesztelték a repülőtéri szakemberek, a teljes terminált lekapcsolták a külső áramforrásokról. Mindebből az utasok semmit sem vettek volna észre.

Egy-egy hasonló áramkimaradás esetén természetesen hosszabb időt venne igénybe a terminál valamennyi rendszerének visszaállítása, hiszen a számítógépek egymás utáni újraindítása hosszabb folyamat. Ezzel együtt, a tesztet végző szakemberek elégedettek: kiderült, hogy még egy akár 24 órás áramkimaradás esetén is a budapesti repülőtér terminálja üzembiztosan tovább működtethető.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.