Egy hónapja működik a Lufthansa új integrált forgalomirányító központja (Integrated Operations Control Center, IOCC) a frankfurti repülőtéren. Az új központot Angela Merkel német kancellár nyitotta meg hivatalosan november 16-án. Az IOCC-ben most egy teremben dolgozik együtt a Frankfurtban le- és felszálló járatok teljes forgalom- és csomópont-irányító személyzete. „Nagyon örülök neki, hogy az összes forgalom- és utasirányító szakember egy fedél alatt dolgozik. A legmodernebb technika birtokában gyorsan tudunk reagálni a forgalmi változásokra, és a lehető leghatékonyabban irányíthatjuk a Lufthansa globális működését” – nyilatkozta Klaus Froese, a Lufthansa frankfurti csomópontért és működésért felelős vezetője.
Az új forgalomirányító létesítményben a korábbi működés- és csomópontirányító központot (az OCC-t és a HCC-t) vonták össze egymással. Az OCC fő feladata a Lufthansa German Airlines mintegy 200 repülőgépnek otthont adó frankfurti csomópontjából induló és oda érkező összes nemzetközi járat irányítása. 2014-ben mintegy 38 millió utas fordult meg ezen a csomóponton, akiknek 74%-a valamilyen csatlakozó járatra szállt át. A nagy létszámú utazóközönség zökkenőmentes mozgásáért felelős HCC a repülőgépek földi kezelését felügyeli és ütemezi a frankfurti csomópontban. Probléma esetén is ez a szervezet foglalkozik a Lufthansa-utasok ügyeivel.
Az integrált forgalomirányító központ létrehozása fontos mérföldkő a belső folyamatok, az IT és a Lufthansa működésirányításának optimalizálásáért felelős „Future Ops Control” projekt megvalósításában. Az OCC és a HCC mellett a Csoporton belüli és kívüli legfontosabb partnerek – pl. a Fraport, a Lufthansa Technik, az LSG Sky Chefs és a Lufthansa LEOS – szintén rendelkeznek majd képviselettel az új IOCC-ben.
A Lufthansa müncheni csomópontjában az összes operatív szervezet egy központi egységben, a három éve felállított csomópontirányító központban (Hub Operations Center, HOC) található. A Müncheni repülőtérrel – különösen a 2-es terminál üzemeltetésében – kialakított szoros együttműködés, valamint a reptéri partnerek HOC-ba integrálása gyors reagálást tesznek lehetővé, és javítják a szolgáltatások megbízhatóságát a Münchenen keresztül utazók számára.
Forrás: Turizmus Online