A közlemény emlékeztet: a magyarországi közösségi közlekedés informatikai rendszereinek országosan egységes megvalósítása már 2013-ban elkezdődött. Az i-Cell 2013. elején üzemelte be a Borsod Volán 510 buszát kiszolgáló elektronikus utastájékoztatási rendszerét, a Vértes Volán hasonló rendszerét pedig 2013 őszén indították el.
A közlemény idézi Farkas Károlyt, az i-Cell operatív igazgatóját, aki elmondta: a Borsod, a Vértes és az Alba Volánnál alkalmazott megoldások jelenlegi funkcióikat tekintve eltérnek egymástól, mert eltértek a megrendelői igények, de a rendszer központi és főbb részei megegyeznek és kompatibilisek egymással. Hozzátette, hogy a fejlesztésekkel a Volán társaságok nemcsak az elektronikus, valós idejű utasinformálást és jegyértékesítést oldják meg, hanem komplex járműkövetési szolgáltatást is kapnak, ami hozzájárulhat az üzemeltetési költségeik optimalizálásához. Az i-Cell rendszereinek fejlesztése során kiemelt szempont az országosan egységes rendszer várható funkcionális követelményei - mondta.
A fejlesztés teljes költsége mintegy 318 millió forint volt - közölte az cég az MTI-vel.
A magyar tulajdonú i-Cell 16 éve foglalkozik telematikai szolgáltatások fejlesztésével. A társaság a flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes, 2013. óta pedig az elektronikus útdíjfizetés területén meghatározó szereplő.
Forrás: MTI