Az újítás lehetővé teszi, hogy minimális beruházással jelentősen javuljon a közúti közlekedés biztonsága rossz látási viszonyok között. A tervező a Smart Highway projekt keretében Hollandiában két, 500 méteres útszakasz sávterelőit olyan különleges festékkel vonta be, amely nappal összegyűjti a napfényt, sötétedés után pedig akár 10 órán keresztül képes azt visszaadni. Így a járművezetők rossz látási körülmények között is pontosan látják az útburkolati jeleket és a sávválasztókat. A módszer hatékonyan alkalmazható a világítással egyáltalán nem rendelkező utcákban is.
A munka következő fázisa már a tervasztalon van. Ez az interaktív utcai világítás lesz. Az utak menti lámpákat szenzorokkal szerelik fel, melyek felismerik az arra haladó gépjárműveket, kerékpárokat, és haladásuknak megfelelően vezérlik előttük az aszfalt világítását. A projekt jelenleg próbaüzemben működik, Hollandia északi részén, Noord Brabant tartomány Oss városa közelében.
Peter Ramsauer német közlekedési miniszter már az elmúlt év végén jelezte, hogy az autópálya-építéseken és felújításokon szívesen látna ilyen és ehhez hasonló, intelligens, kooperatív közlekedést segítő rendszereket. A konkrét tervek közé tartozik, hogy 2015-ben egy intelligens „nyugat-keleti forgalmi tengelyt” építenének ki Rotterdam, Frankfurt am Main és Bécs között, ahol élesben vizsgázna a rendszer.
{video|id=3592}