A fejlesztés nagyrészt a külső és a kisebb lakossággal rendelkező kerületeket érinti. A kereslet kielégítésére a közösségi biciklik számát 2022-től a duplájára emelik.
A közösségi közlekedés és egyéb környezetbarát mobilitási módok kombinálása nagy népszerűségnek örvend a bécsiek körében. 2018-ban hozták létre az első WienMobil állomást, amelyből jelenleg összesen kilenc található az osztrák fővárosban. Ezek olyan mobilitási pontok, ahol – helyszíntől függően – közösségi kerékpár, roller, robogó, autó, illetve esetenként taxi, kerékpárszervíz, e-autótöltő, kerékpártároló és teherbicikli is a lakosság rendelkezésére áll.
A növekvő igények kiszolgálása érdekében a város most úgy határozott, hogy a WienMobil pontok számát erőteljesen kibővíti. A tervek szerint 2021 végére tizenhat, 2025-re pedig száz ilyen állomás található majd városszerte. Az eddigi bérelhető tizenkét e-autó, ötvenhat roller és harminchat moped, valamint a meglévő öt bicikliszerelő-állomás, illetve tizenöt fedett kerékpártároló számát is majdnem a kétszeresére növelik 2021 végére. Ezen kívül a bérelhető közösségi autók száma a jelenlegi huszonnyolcról 2023-ig százra emelkedik majd.
A WienMobil állomások bővítésével a külső, ritkábban lakott kerületeket is be akarják kapcsolni a városi körforgásba, ezért a jövőbeni állomások háromnegyede itt épül majd; november végén létesül például az első mobilitási pont az okosvárosnak is nevezett Seestadt Aspernben. A tervezett fejlesztés összköltsége előreláthatólag tizenötmillió euró.