A jogi és szabályozási formulák megoldatlansága miatt több online utazási iroda december elején beszüntette a Ryanair járatainak értékesítését. Ennek ellenére a Ryanair nem számol jelentős hatással az egész éves nyereséget tekintve, adja közre a portfolio.hu híre.
Mint a portál ezzel kapcsolatban írja, a légitársaság szerint az online utazási irodák döntése a nemzeti fogyasztóvédelmi ügynökségek nyomására, a Ryanair által bevezetett új ügyfél-ellenőrzési intézkedésekre, illetve az ír legfelsőbb bíróság közelmúltbeli, web scrapinggel kapcsolatos döntésére adott reakcióra vezethető vissza.
Az elmúlt években a Ryanair számos jogi eljárást kezdeményezett az online utazási irodák ellen, arra hivatkozva, hogy egyesek extra díjakat vetnek ki és akadályozzák az ügyfelekkel való kommunikációt.
A Ryanair erre reagálva megjegyezte, hogy
"őszinte/átlátható online utazási irodák, mint például a Google Flights",
amelyek nem tartalmaznak rejtett felárat, továbbra is kínálják járatait.
A Ryanair számítása szerint a törlő lépés miatt decemberben és januárban járatonként 1-2 százalékal nő az üres helyek száma. Ugyanakkor nem várnak jelentős hatást az egész éves forgalmi volumen vagy az egész évre vonatkozó adózás utáni profitjuk tekintetében.