A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) feladata, hogy - a regionális közlekedési központokkal és a flottakezelő társaságokkal közösesen - előkészítse az iparpolitikai céloknak megfelelő autóbusz-beszerzéseket és egységesítse a magyar autóbuszipar fejlődését elősegítő beszerzési szempontokat.
A bizottság mostani ülésén kiemelt kérdés volt a BKV metrópótló autóbuszainak a beszerzése. Varga Mihály, aki a NABB elnökeként vesz részt az üléseken, kiemelte: tudjuk, hogy a közösségi közlekedésben használt buszállomány átlagéletkora 14 év, de nem ritka - 7.000-ből hozzávetőleg 1.000 - a 20 évnél többet futott busz sem. Célunk, hogy 2020-ra ez az időtartam 10 évre csökkenjen. Hozzátette: ezt többségében hazai gyártású buszokkal kívánjuk megvalósítani, mert ez segíti a magyar gazdaság növekedését és a munkahelyek számának további emelését. A
NABB munkáját a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Munkacsoport segíti, amelynek elnöke a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára. A Munkacsoport feladata a NABB által tárgyalandó ajánlások, javaslatok előkészítése. A tervek szerint a NABB és a Munkacsoport szükség szerint, de évente legalább egyszer ülésezik majd.
Tagjai a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős- és a vagyonpolitikáért felelős államtitkára, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős-, illetve az államháztartásért felelős államtitkára. A bizottság ülésére állandó megívást kapott Budapest főpolgármestere és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója.