Több tízezer munkahely köszönhető majd a Willy Brandtnak

Várhatóan több tízezer új munkahelyet teremt és az észak-európai térség egyik legnagyobb légi közlekedési csomópontja lesz a Berlinben épülő új repülőtér, amelyen egy hónap múlva indul el a forgalom.

A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) június 3-án indítja és fogadja az első járatokat. Ágazati várakozások szerint már a működése első évében bekerül Európa tíz legforgalmasabb légikikötője közé, Németországban pedig a harmadik helyen debütál Frankfurt és München mögött.

A 2,5 milliárd eurós és csaknem 2.000 futballpályányi területet elfoglaló beruházás kiváltja a jelenlegi berlini nemzetközi repülőtereket, Schönefeldet és Tegelt. Az új repülőtér évi 27 millió utas kiszolgálására képes, az első évben várhatóan 25 millió körül lesz az utasok száma. A projektet úgy tervezték meg, hogy viszonylag rövid időn belül, 2-3 év alatt 45 millióra lehet bővíteni a kapacitást. Az újabb terminálok tervei készen állnak, és a szükséges engedélyek is megvannak, de a beruházó egyelőre kivárja, hogy miként alakul a forgalom.
Az előjelek bíztatóak: a berlini repülőterek utasforgalma a 2001-ben regisztrált 12 millióhoz képest tíz év alatt csaknem megduplázódott, 23 millióra nőtt 2011-re. A BER azonban nem csupán a júniusban bezáró repterek forgalmát veszi át; a nyári szezonban az egy évvel korábbihoz képest negyvennel emelkedik a járatok száma, Berlinből így összesen 50 ország 173 célállomásra lehet majd eljutni repülővel. A német főváros ezzel az észak-európai térség egyik legnagyobb légi közlekedési csomópontja lesz - fejtette ki Oliver Aust, a repteret üzemeltető társaság (Flughafen Berlin Brandenburg GmbH) szóvivője egy pénteki sajtóbejáráson.

A BER megépítését 1996-ban határozták el. A 80 évi működés után 2008-ban bezárt Tempelhof, a hidegháború idején kiépített nyugat-berlini Tegel és a rendszerváltásig az NDK fővárosának nemzetközi repülőtereként működött Schönefeld repülőtér közül egyik sem volt alkalmas arra, hogy az új Németország újraegyesített fővárosának reptere legyen. Egyik sem kellően modern, egyiket sem lehet jelentősen bővíteni, és a háromból kettő mélyen a városon belül helyezkedik el - indokolták a döntéshozók a milliárdos projekt elindítását.

A városvezetés legfőbb célja a repülőtérrel a gazdaságösztönzés. Berlinben nincsen számottevő ipar, és a környező Brandenburg tartománnyal együtt gazdasági értelemben elmarad a nyugatnémet tartományokhoz képest. Azzal viszont, hogy ismét főváros és egyre népszerűbb turisztikai célpont lett, lendületes fejlődésnek indult az idegenforgalom. Ezt a folyamatot támogatja az új repülőtér, amely közvetlenül több mint 20 ezer embernek ad munkát, közvetve pedig - például a növekvő utasszám és a reptér környékén megtelepülő új vállalkozások révén - a várakozások szerint mintegy 40 ezer új munkahelyet teremt 2012 végéig.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.