Tokaj-Hegyalja legfelkapottabb települése egyértelműen Mád, a legjobb borászatok jelentős része, és a környék legjobb éttermei is mind ebben az egy faluban tobzódnak évek óta. Ezt, méghozzá a falu egy központi helyszínét választotta ki magának a magyar Forbes egykori első címlaposa, az utóbbi időben is különösen sikeres légitársaság, a WizzAir alapító-vezetője, hogy saját borászatot alapítson.
A borászat neve Juliet Victor, amelyhez Váradi saját nevének kezdőbetűi, a nemzetközi fonetikus ábécé betű, valamint a légi közlekedés nyelve együtt adták az ihletet. Magyar csengése ugyan nincs, de amúgy is a „világot szeretné meghódítani”. „A Juliet Victor egy élmény, amely jobbá teszi az életet. Azt gondolom, a szárnyalás szebbé változtatja a világot a boldogság feltételeinek megteremtésével. A Juliet Victor arra született, hogy mindannyian élvezhessük a boldogságot, ez teszi személyes történetemet is kerek egésszé.” – üzeni még Váradi a weben.
A JV a legjobb dűlőkben szerzett területeket, a Holdvölgy, a Király, a Szent Tamás vagy például az Úrágya egy-egy parcellája mind hozzájuk tartozik. A birtokközpont pedig a helyi katolikus templom alatt, egy szűk kis sikátor mellett kapott impozáns helyszínt.
A szeptember 14-i hivatalos megnyitón Széll Tamás csúcsséf és Szik Mátyás, háromszoros magyar sommelier bajnok gondoskodnak majd a vendégek jólétéről.
"Viszonylag gyorsan eljutottunk arra a következtetésre, hogy a tokaji borrégiónak van a legjobb potenciálja arra, hogy „világbort” készítsünk és forgalmazzunk. Hogyan sikerült több hektárnyi területet szerezniük a legkiválóbb dűlőkben? Valószínűleg szerencsénk volt, hogy éppen akkor árultak ilyen területeket, amikor ilyen területeket kerestünk. Ugyanakkor mi azt mondtuk, hogy csak a legjobb dűlőkben érdemes vásárolni szőlőt, ha a legjobb minőségű borokat szeretnénk készíteni. Így jutottunk el Mádra" - mondja a Forbes interjújában Váradi.
Mekkora volumenű beruházásról beszélhetünk?
Jelenleg 27 hektár szőlővel rendelkezik a Juliet Victor, melyből valamivel több mint 7 hektár ültetendő terület. Mád központi részen felújítottunk egy 300 éves épületet, valamint kiegészítettük egy nagyon modern borászattal, amely most már a cég alapbázisát testesíti meg. Eddig körülbelül 500 millió forintos befektetésről beszélünk. Én úgy látom, hogy amikor mind birtokban, mind infrastruktúrában is eljutunk arra a pontra, amit megcéloztunk, ennek az összegnek a duplájánál leszünk.
Milyen árkatategóriába / szegmensbe pozicionálják a boraikat?
Prémium kategóriába pozicionáljuk a borainkat, mind a magyar, mind a nemzetközi piacokon. Ne feledjük, hogy a tokaji borrégió legjobb dűlőiről beszélünk, ahol visszafogott termelés és szelektált szüretelés mellett a legmagasabb technológiai követelmények mentén készülnek a legjobb minőségű borok.
Mely piacokat célozzák meg?
Magyarországon a kiemelkedő minőségi éttermeket és szállodákat célozzuk meg. Ugyanakkor fontos, hogy közvetlen kapcsolatunk legyen a borkedvelő közönséggel is. Mádi és budapesti telephelyeinkről, illetve online közvetlenül is fogunk értékesíteni magánszemélyek számára.
Forrás: Forbes