Történetének legnagyobb flottaátalakítását kezdi meg az Emirates

120 repülőgépének utasterét alakítja át az Emirates 2 milliárd dolláros (800 milliárd forintos) fejlesztési programja részeként. A munkálatok novemberben kezdődnek, és egy gép belső átalakítása átlagosan 16 napig tart majd.  Beépítik az új, prémium turistaosztály székeit, és teljesen megújítják a Business és First Class utaskabinjait is. A program 2025 áprilisáig tart.

Még egyetlen légitársaság sem hajtott végre ilyen léptékű átalakítást

Mivel egyetlen más légitársaság sem oldott meg ilyen nagyságrendű átalakítást házon belül, így nincs is követendő példa vagy már kész megoldás. A cég mérnöki csapata ezért kiterjedt tervezést és tesztelést végez, hogy kialakítsák és észszerűsítsék a felújítási munkálatokat, valamint időben felismerjék és kezeljék az esetleges problémákat.

Az első repülőgép a tervek szerint novemberben érkezik meg az Emirates Engineering Centre-be az átalakításra, a tervezési munkálatok és a tesztelések pedig már javában folynak. A tesztelés már júliusban elkezdődött egy A380-as gépen, ahol a tapasztalt mérnökök szó szerint ízekre szedték a kabinokat – közben pedig minden lépést naplóztak.

Az ülések és a burkolatok szétbontásától a csavarok eltávolításáig minden műveletet teszteltek, időzítettek és feltérképeztek. A lehetséges akadályozó tényezőket pedig aprólékosan megjelölték és dokumentálták, hogy a szakértői csapatok átnézhessék és kezelhessék azokat.



Sok minőségi újítás jön

A legjelentősebb beruházás a flotta Airbus A380-as és Boeing 777-es repülőgépeinek – azaz a ma forgalomban lévő legnagyobb kereskedelmi repülőgéptípusokból kettőnek – átfogó belső felújítása, amely során lecserélik vagy újrakárpitozzák az üléseket, a kabinokat új burkolatokkal, padlóval és egyéb belső elemekkel szerelik fel. Ezeken túl a szőnyegeket és a lépcsőket is felújítják, a kabinok belső burkolatait pedig olyan különleges dizájnmotívumokkal frissítik fel és olyan ritka nyersanyagokat használnak, mint például az Egyesült Arab Emírségekben őshonos, ikonikus ghaf fa.



A légitársaság minden kabinosztálya megújul, és bővítik a Prémium Turistaosztályokkal felszerelt gépparkot. Az átalakítás után az Emirates 120 repülőgépén lesz elérhető a Prémium Turistaosztály, valamint a többi utasosztályon is felújított belső terek és megújult funkciók várják az utasokat. Ennek keretében közel 4000 vadonatúj Premium Economy ülést helyeznek el, 728 First Class lakosztályt újítanak fel, és több mint 5000 Business Class ülést korszerűsítenek a légitársaság új belső formaterveinek megfelelően.

Egy repülőgép átalakítása 16 napig tart majd átlagosan, és 67 A380-as, illetve 53 db Boeing 777-es gépet érint. A flottaátalakítás 2025 áprilisáig tart a tervek szerint.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.