Történetének legnagyobb flottaátalakítását kezdi meg az Emirates

120 repülőgépének utasterét alakítja át az Emirates 2 milliárd dolláros (800 milliárd forintos) fejlesztési programja részeként. A munkálatok novemberben kezdődnek, és egy gép belső átalakítása átlagosan 16 napig tart majd.  Beépítik az új, prémium turistaosztály székeit, és teljesen megújítják a Business és First Class utaskabinjait is. A program 2025 áprilisáig tart.

Még egyetlen légitársaság sem hajtott végre ilyen léptékű átalakítást

Mivel egyetlen más légitársaság sem oldott meg ilyen nagyságrendű átalakítást házon belül, így nincs is követendő példa vagy már kész megoldás. A cég mérnöki csapata ezért kiterjedt tervezést és tesztelést végez, hogy kialakítsák és észszerűsítsék a felújítási munkálatokat, valamint időben felismerjék és kezeljék az esetleges problémákat.

Az első repülőgép a tervek szerint novemberben érkezik meg az Emirates Engineering Centre-be az átalakításra, a tervezési munkálatok és a tesztelések pedig már javában folynak. A tesztelés már júliusban elkezdődött egy A380-as gépen, ahol a tapasztalt mérnökök szó szerint ízekre szedték a kabinokat – közben pedig minden lépést naplóztak.

Az ülések és a burkolatok szétbontásától a csavarok eltávolításáig minden műveletet teszteltek, időzítettek és feltérképeztek. A lehetséges akadályozó tényezőket pedig aprólékosan megjelölték és dokumentálták, hogy a szakértői csapatok átnézhessék és kezelhessék azokat.



Sok minőségi újítás jön

A legjelentősebb beruházás a flotta Airbus A380-as és Boeing 777-es repülőgépeinek – azaz a ma forgalomban lévő legnagyobb kereskedelmi repülőgéptípusokból kettőnek – átfogó belső felújítása, amely során lecserélik vagy újrakárpitozzák az üléseket, a kabinokat új burkolatokkal, padlóval és egyéb belső elemekkel szerelik fel. Ezeken túl a szőnyegeket és a lépcsőket is felújítják, a kabinok belső burkolatait pedig olyan különleges dizájnmotívumokkal frissítik fel és olyan ritka nyersanyagokat használnak, mint például az Egyesült Arab Emírségekben őshonos, ikonikus ghaf fa.



A légitársaság minden kabinosztálya megújul, és bővítik a Prémium Turistaosztályokkal felszerelt gépparkot. Az átalakítás után az Emirates 120 repülőgépén lesz elérhető a Prémium Turistaosztály, valamint a többi utasosztályon is felújított belső terek és megújult funkciók várják az utasokat. Ennek keretében közel 4000 vadonatúj Premium Economy ülést helyeznek el, 728 First Class lakosztályt újítanak fel, és több mint 5000 Business Class ülést korszerűsítenek a légitársaság új belső formaterveinek megfelelően.

Egy repülőgép átalakítása 16 napig tart majd átlagosan, és 67 A380-as, illetve 53 db Boeing 777-es gépet érint. A flottaátalakítás 2025 áprilisáig tart a tervek szerint.


Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret?

Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret? 

Egy harmincas éveiben járó nő viszi a hátán a fejlesztéseket.
Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást!

Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást! 

Mert az arra induló illetve onnan érkező nemzetközi járatok esetén jelentős késésekkel kell számolni.
A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva

Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva 

Az Egyesült Államok teljes légi forgalmát érintette és több repülőterén is ideiglenes zárlatot okozott az egész világra kiterjedő technológiai üzemzavar, ami egy amerikai kiberbiztonsági világcégtől, a Crowdstrike-tól indult pénteken.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.