Akbar Al Baker ezt Washingtonban mondta az Air Transport World légügyi szaklap csütörtöki tudósítása szerint. Az American Airlines, a US Airways és a Delta korábban azzal vádolta a három fő öböl-menti légitársaságot (a Qatar Airways-t, az Emirates-et és az Etihadot), hogy összesen 42 milliárd dollár tiltott állami támogatást kaptak, emiatt torzítják a versenyt.
Az amerikai légicégek kormányközi tárgyalásokat sürgetnek az Egyesült Államok, Katar és az Egyesült Arab Emirátusok között, hogy az országok közötti Nyílt égbolt egyezményről tárgyaljanak, mivel ezt az amerikai cégek szerint sérti a tiltott állami támogatás és a túlzott kapacitásbővítés.
Keleten és Afrikában nem hatékonyak az amerikai légitársaságok
Akbar Al Baker elmondta még, hogy az Egyesült Államok fő légitársaságai soha nem szolgálták ki megfelelően az indiai szubkontinenst, Afrikát és a Közel-Keletet, amelyet viszont a Qatar Dohán keresztül megtesz. Hozzátette, hogy az American, a Delta és a US Airways ezeket a piacokat átengedte európai szövetséges légitársaságainak, akik túlzsúfolt repülőtereken keresztül szolgálják ki a többi régiót. Szerinte kormányközi tárgyalásokra sincs szükség, mivel működésük a Nyílt égbolt egyezmény keretein belül van és tagadta, hogy tiltott állami támogatást kaptak volna. "Az állami tulajdonú légitársaság tőkét kapott, ez viszont nem tiltott" - mondta.
Megjegyezte továbbá, hogy a Qatar Airways 19 milliárd dollár értékben az amerikai Boeingtől vett gépeket és további 50 milliárd dollár értékű megrendelése van az everetti gyártó felé.
Tovább folyik a harc az öböl-menti és amerikai légitársaságok között
A Qatar Airways vezérigazgatója szerint a nagy amerikai légitársaságok csökkenteni akarják a versenyt és szűkíteni akarják a piacot.

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val
A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben
Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.

Próbautazás az autizmussal élők számára
Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár
Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”
A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.

Reze újra szolgálatba állt Gemencen
Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében
Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon
A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is
Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.