Az öt légitársaság a beadványával azt szeretné elérni, hogy az üzemelés számos területén együttműködhessenek, és ezáltal utasaik számára még magasabb színtű szolgáltatásokat biztosíthassanak. Ilyen területek például a code-share (közös üzemelésű) járatok, a törzsutas programok, útvonal- és menetrendtervezés, reklám és marketing, ár- és kapacitásgazdálkodás, bevétel optimalizáció, földi kiszolgálás, árufuvarozás, informatikai rendszerek és értékesítési csatornák, továbbá számos más terület. A beadvány elfogadása az utasok választási lehetőségeinek bővülését, az utazás kényelmének növekedését eredményezi, hozzájárulva az üzemelés hatékonyságához, amely végső soron hozzáadott értéket biztosít mind az utasok, mind pedig a légitársaságok számára, ugyanakkor kiegyensúlyozott versenyhelyzetet is teremt a többi légi-szövetséggel szemben valamennyi bel- és külföldi piacon. A trösztellenes védettség stratégiai fontossággal bír a szövetség számára, mert csak így őrizheti meg versenyképességét azokkal a transzatlanti szövetségekkel szemben, amelyek már rendelkeznek ilyen védettséggel. A Malév és a beadványhoz csatlakozó többi légitársaság együttes piaci részesedése hasonló, vagy alacsonyabb, mint a már védettséggel rendelkező Star Alliance és SkyTeam légiszövetségeké a transzatlanti útvonalon. A DOT-nak benyújtott dokumentum szerint valamennyi aláíró légitársaság a jövőben is meg kívánja őrizni saját független vállalati és nemzeti identitását.
Trösztellenes védettségért folyamodtak
Tegnap a Malév, az American Airlines és három oneworld partnerük – az Ibéria, a Finnair és a Royal Jordanian – 2008. március 30-ától hatályosuló trösztellenes védettségért folyamodott az Amerikai Egyesült Államok Közlekedésügyi Minisztériumához (Department of Transportation, DOT).
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.