"A polgári utasforgalom tekintetében 2009 az ágazat történetének legrosszabb éveként kerül be a történelemkönyvekbe. Hosszabb távon az utasforgalomban két és fél évnyi, a légi teherforgalomban pedig három és fél évnyi növekedést veszítettünk el" - mondta Giovanni Bisignani, az IATA vezérigazgatója. Tavaly az utasforgalom - soha korábban nem látott mértékben - 3,5 százalékkal csökkent. A légi teherforgalom még ennél is nagyobb mértékben, 10,1 százalékkal esett vissza: a rendelkezésre álló kapacitásnak alig felét használták ki. Az ágazat azonban már túljutott a válság mélypontján: decemberben a forgalom már 4,5 százalékkal emelkedett, igaz, a "lehetetlenül alacsony" 2008-as adathoz képest. A járatok kihasználtsági mutatója az utasforgalomban a 2009-es év egészében 75,6 százalékos volt, 2009 decemberében pedig 77,6 százalékos. A teherforgalom járatkihasználtsági mutatója 2009 egészére 49,1 százalékos, decemberre pedig 54,1 százalékos. A légi utasforgalom szállítási kapacitása 2009 decemberében 0,7 százalékkal maradt el a 2008 decemberitől, a teherszállítási kapacitás pedig 0,6 százalékkal haladta meg az előző decemberit. A kereslet-kínálati viszony alakulásának köszönhetően az elmúlt hónapokban kissé javultak a bevételek, de még így is 5-10 százalékkal maradnak el a 2008-as mögött. "A bevételek növekedési üteme elmarad a kereslet növekedési ütemétől, ahol már érezhető a javulás" - mondta Giovanni Bisignani. A társaság igazgatója szerint az ágazat a 2010-ben "spártai" év elé néz, amelynek fő feladatai lesznek a költségek kordában tartása és a kapacitásnak a kereslethez való igazítása. A légitársaságok 2010-ben előreláthatólag 5,6 milliárd dollár (3,9 milliárd euró) veszteséget szenvednek majd el. (MTI)
Túljutott a mélyponton, de nehéz év elé néz a légiforgalmi ágazat
Tavaly a II. világháború óta a legnagyobb forgalom visszaesést szenvedte el a polgári légiközlekedési ágazat - derül ki a nemzetközi légiközlekedési szervezet, az IATA (International Air Transport Association) által közzétett 2009 decemberi és a tavalyi egész éves adatokból.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera
2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában
A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál
Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében
Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről
Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.