Turbóüzemmódra kapcsol az Air France a párizsi olimpia miatt

Rendkívüli intézkedésekkel készül az olimpia miatt megnövekedett utas- és csomagforgalomra a farncia légitársaság. Több ezer fővel növelték dolgozóik létszámát, minden üzemképes repülőgépét menetrendbe állítanak, és megerősítik poggyászkezelő részlegüket. 

A párizsi olimpiai játékok hivatalos partnereként a franciák első számításai szerint az olimpikonok átlagosan 15, a paralimpikonok 35 százalékát, valamint a kísérő személyzet, a sportdiplomaták, nemzetközi szervezők 13 százalékát szállítja majd főleg az Egyesült Államokból, Brazíliából, Olaszországból és Japánból.

Forrás: Air France
Forrás: Air France

A nyári időszakban a légitársaság a 2019-es szinttel megegyező számú utast, naponta mindegy 125 ezer embert szállíthat, az olimpia nyitása előtt és zárása után viszont ennél jóval nagyobb forgalomra készül. AVárhatóan az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Németországból és Japánból viszi a legtöbb szurkolót Párizsba. Ebben az időszakban ezért a Charles de Gaulle-repülőtérre érkező utasok aránya az átszállókhoz képest meghaladja majd a 60 százalékot. Normál időszakban arányuk kiegyenlített.

A megnövekedett forgalom minél zökkenőmentesebb kiszolgálása érdekében a közel 200 repülőgépből álló aktív repülőgépflotta összes darabját forgalomba teszi a légitársaság, illetve minden eddiginél többet helyez készenlétbe: 7 darab szélestörzsű és 8 keskenytörzsű gép áll majd rendelkezésre meghibásodás, menetrendi anomália esetén.

Emellett közel 2 ezer fővel növelték a munkavállalók létszámát: 500 pilótát és 400 karbantartót alkalmazott állandó munkaszerződéssel az elmúlt időszakban, de a létszámbővítés az olimpia után is folytatódik. A csúcsidőszakban rajtuk kívül további mintegy 1000 munkavállaló dolgozhat ideiglenes munkaviszonyban: 800 légiutas-kísérő és 250 földi kiszolgáló segíti majd a légitársaságot.

Az utasfelvételi eljárás megkönnyítése érdekében kihelyezett check-in pultokat állítanak fel az olimpiai faluban, ahol a sportolók és kísérőik egy nappal az indulás előtt feladhatják poggyászaikat nemcsak a francia légitársaság, hanem az összes Skyteam légiszövetségi partner járataira is. Ebben 125 földi kiszolgáló segít a helyszínen. Mindezek mellett a sportolók és kísérőik a repülőtérre vezető úton és a légikikötőben is dedikált sávokat használhatnak.

Az előzetes várakozások szerint

egy olimpikon átlagosan 4 csomaggal utazik majd, amelyek közül legalább 1 túlméretes, ezekből az átlagosnál tízszer többet kell majd kezelni.

Mivel ezeken kívül a parasportolók normál, és sportoláshoz használt kerekesszékei is különleges eljárást igényelnek, a légitársaság megerősítette a poggyászkezelő részleg működését és rendkívüli intézkedéseket vezetett be, hogy ezen csomagok feladása és célba juttatása is biztosított legyen.

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.