Új, hosszú távú járatok kellenek!

Új járatok kellenének New Yorkból és Torontóból, egy sor desztinációra lenne igény Ázsia jelentősebb fővárosaiból is. Ennek az igénynek a konkrét repülőjáratokra váltásának céljával vesz részt a Budapest Airport légiközlekedési- és marketing csapata az idei World Routes konferencián.

A nagy nemzetközi légitársaságok és repülőterek éves találkozóját az idén 18. alkalommal rendezik, ezúttal Abu Dhabiban szeptember 29. és október 2. között. Ez az a fórum, amelyen a légiközlekedésben érintett valamennyi döntéshozó évente egy alaklommal összejön, hogy eszmecserét folytassanak az iparág jövőjéről és adatokat gyűjtsenek a piaci lehetőségekről. Egy-egy ilyen konferencián lehet érdemben befolyásolni a légitársaságok döntéshozóit azzal kapcsolatban, hogy mondjuk a 2013-as nyári menetrendben hová érdemes új járatot indítani. A Malév csődje nyomán keletkezett nehéz pénzügyi helyzet ellenére a Budapest Airport képviselői mindent megtesznek azért, hogy Abu Dhabiban is bizonyítsák: Budapest változatlan ígéretes célpont mind az üzleti-, mind a szabadidős utazók számára.

A Malév csődje miatt törölte budapesti járatait az American Airlines (New York JFK) és a kínai Hainan Airlines (Peking), mert mindkét hosszútávú járaton sok átszálló utas érkezett Budapestre, hogy azután a Malévval folytassa utazását. A Budapest Airport a nemzeti légitársaság csődje óta több, mint hat új európai légitársaságot hozott már Budapestre (Ryanair, Aegean Airlines, Blue1, Air Berlin, Transavia, Brit Air) és további két új járat nyitása várható a téli menetrendben. A német OLT Express októbertől indítja új, drezdai járatát, míg az Ural Airlines Oroszország szívéből, Jekatyerinburgból hoz utasokat Budapestre. Ezzel együtt, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója szerint további erőfeszítésekre van szükség.

„Az egyik legutóbbi iparági felmérés, a Sabre@Airport Intelligence Data vizsgálatából kiderül, hogy Budapesten nagyobb piaci igény mutatkozik egy new yorki járatra, mint mondjuk Münchenből, Düsseldorfból, Stockholmból vagy éppen Prágából.” – hangsúlyozta Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: „Ehhez hasonlóan a kanadai Torontóból, részben az ott élő jelentős magyar közösség, a rokonlátogatók miatt is érezhetően nagyobb piaci igény lenne egy közvetlen, tengerentúli járatra, hiszen a potenciális utazóközönség nagyobb, mint mondjuk Bécsből, Koppenhágából vagy Madridból. Munkatársaim azzal a céllal utaznak Abu Dhabiba, hogy meggyőzzék a légitársaságokat: Budapest továbbra is elsőrendű desztináció, a város nemcsak turisztikai szempontból, hanem az üzleti utasok számára is fontos célpont.”

A Budapest Airport csapata az elmúlt évben az „Év Legjobb Európai Repülőtéri Marketingje” címet hozta el a World Routes konferenciáról Berlinből. Részben ez az elismerés hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Turisztikai Desztinációs Menedzsment Nonprofit Kft.-vel jövőre közösen rendezheti Budapesten ezt a fontos légitársasági fórumot. A „Routes Europe 2013” konferencia helyszíne a SYMA Csarnok lesz 2013. május 12. és 14. között.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.