Horvátország új légitársasága, a Limitless Airways átvette első repülőgépét, az Airbus A320-as csütörtökön érkezett a malajziai Subang repülőteréről az Egyesült Arab Emírségekbeli Al Ainen keresztül Zágrábba. A 17 éves repülőgép korábban a China Eastern Airlines színeiben üzemelt. A horvát légitársaság nyárra még egy A320-ast szándékozik beszerezni. A Limitless Airways május 1-jére tervezi első járatának indulását, már számos álláshirdetést közölt többek között légiutas-kísérő pozíciókra.
Korábban úgy volt, hogy a légitársaság Zadarban kezdi meg működését, azonban időközben a bázist áthelyezték Rijekába. Így 2015 nyarán már számos szezonális járat indul innen Skandináviába, a helyeket a Scandjet nevű tour-operátor kötötte le. A Limitless Airways ezen kívül charterjáratokat indít Dániába és Finnországba, de Mostar és Göteborg között repülni fognak. Ezen a nyáron 25.000 utast várnak a légitársaság járatain. Az új járatok miatt a Rijeka Airport 1970-es nyitása óta a legnagyobb átalakuláson esik át, melynek befejezése március végére várható. A repülőtér mindemellett a Limitless Airways-szel együttműködésben egy hangár építését tervezi, hogy itt lehessen elvégezni a karbantartási munkákat.
A start-up légitársaság május 1-jén kezdi meg működését, az első járatok Rijekából a svédországi Ängelholmba és Kristianstadba fognak repülni. Nem a Limitless Airways azonban az egyetlen, Horvátországban regisztrált légitársaság, amelyik ezen a nyáron tervezi indulását. A szintén új, egyelőre két repülőgéppel – egy Boeing 737-300-assal és egy B737-500-assal – rendelkező Sea Air bázisa Eszéken lesz. Napi, menetrend szerinti járatai várhatóan áprilisban szállnak fel először, és Frankfurtba, Münchenbe, valamint Bécsbe fognak repülni. A maximum 20 kilogrammos feladott poggyászért nem kell külön díjat fizetni, és ingyenes buszjáratot biztosítanak Eszék város központja és a reptér között. A horvát Blue Line International komptársaság pedig légitársasági leányvállalatot indítana és turbópropelleres repülőgépekkel, fapados modellben közlekedne Rómába, Zürichbe, Bécsbe, Münchenbe és Frankfurtba, bár szoros határidők nincsenek kitűzve ebben a projektben.
Forrás: Balkans.com