Új kézipoggyász-szabályozás és rekordnyereség a Wizz Airnél

Alig néhány nappal azt követően, hogy az ír diszkont légitársaság felhívta utasai figyelmét a kézipoggyász önmegtartóztató fedélzetre vitelére, a Wizz Air új szabályokkal rukkolt elő ugyanebben a témában.

Október 29-től minden tarifaosztályban benne foglaltatik egy 55x40x23 centiméter nagyságú, legfeljeb 10 kilós kézipoggyász. A jelen állapot szerint az alap viteldíjhoz egy 42x32x25 centi méretű kézitáska jár. A következő, Wizz Go-ban az újnál valamivel nagyobb, 56x45x25-ös kézipoggyászt lehet felvinni, míg a legmagasabb viteldíjért az előbbinél is szereplő kézihez hozzá lehet csapni egy személyes holmit - retikül, laptop, stb. — 40x30x18 centis méretben. Utóbbi továbbra is jár a Wizz Plus-on, de az új szabályok szerint a légitársaság új elsőbbségi szolgáltatásának megvételével minden díjosztályon magunkkal vihetjük. Az alacsonyabb árú jegyhez adott plusz pénzért garanciát is vásárolunk arra, hogy a nagyobb kéziholmink is biztosan a fedélzeten utazzon.

A miértekről Johan Eidhagent, a légitársaság marketing igazgatóját kérdeztük. Elmondta, hogy az intézkedés hátterében — különösen a tele lévő járatok esetében — az utas kényelem növelése állt. A méretet a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, IATA ajánlása alapján határozták meg. A vetélytárs Ryanair Boeing 737-800-asból álló flottáján 90-ben maximalizálta a 55x40x20 méretű kézipoggyászok számát. Ami ezen felül van, megy a gép hasába. „Nincs konkrét szám meghatározva. Az útvonaltól, az utasok számától függ, hogy mennyi kézipoggyászt engedünk fel” — vázolta Eidhagen cége ezzel kapcsolatos hozzáállását. Hozzátette: leghamarabb a beszállásnál értesülnek az utasok arról, hogy kézipoggyászuk a fedélzeten utazik, vagy sem. Amennyiben nem fizettek némi pluszt a priority szolgáltatásokért. A légitársaság idei üzleti évének első negyedévét feldolgozó, frissen nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentésből kiderül, hogy a nem jegyalapú bevételek 2016 azonos időszakához képest 33,4%-kal nőttek. 152,9 millió euróról 204 millióra. Ugyanakkor folyamatosan esnek a poggyászdíjból származó bevételek. Célja a Wizz Airnek ezen bevételek növelése? — szegeztük kérdésünket a marketing igazgatónak, aki megint csak az utas komfort növelését jelölte meg döntésük háttereként. Szerinte intézkedésüket pozitívan fogadják majd az árérzékeny magyar utasok is. Tapasztalataik szerint az utasaik 20%-a érkezik nagyobb kézipoggyásszal. A feladott poggyászra vonatkozóan elmondta, hogy 23 kilós határt 20-ra csökkentik, de marad a 32 kilós limit a legmagasabb tarifa esetében, ami felárért megvásárolható a többi tarifa osztályon is. 

A fentebb hivatkozott pénzügyi jelentés szerint rekordnyereséggel zárta idei első negyedévét a Wizz Air. 13 géppel megnövelt 83 repülőgépes kapacitásával 25,2%-kal több utast szállítottak, mint 2016 azonos időszakában (7,2 vs. 5,8 millió utas). A tavalyi 89,5%-os kihasználtságuk 91,2-re nőtt, míg a bevételeik csoportszinten 364,9 millió euróról 469,3-ra ugrottak. Ebből 263,6 millió eurót tettek ki a jegyből származó, 203,1-et kiegészítő bevételek. A Wizz Tours 4,9 millió eurót hozott a konyhára. A vállalat nyeresége a tavalyi év első negyedévének 38,6 millió eurójáról 50,4%-os növekedés mellett nettó 58,1 millióra nőtt. 2018-ra 23%-os kapacitásbővítést, a kihasználtság óvatos, 1 százalékos növekedését és éves szinten 250-270 millió euró közötti nettó nyereséget prognosztizálnak a jelenleg 28 bázisról 43 ország 142 desztinációjára közlekedő Wizz Airnél.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.