Új poggyászosztályozó csarnok épül Ferihegyen

A Budapest Airport még tavaly év végén döntött úgy, hogy a megnövekedett utasforgalom hatékonyabb kiszolgálása érdekében kibővíti a repülőtéri poggyászosztályozó rendszer kapacitásait. Az építkezés még a járvány széles körben történő elterjedése előtt, 2020 februárjában elkezdődött, és nyárra be is fejeződik. Az új poggyászkezelő csarnok megépítésével nagyobb területen, a legmodernebb technológia segítségével végezhető az induló utasok poggyászainak átvilágítása.

A jelenlegi, a SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50%-kal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres épület, amely a légi oldalon, közvetlenül a 2. Terminál központi csarnoka előtt kap helyet. A formatervezett, a SkyCourt dizájnjához illeszkedő létesítményt úgy alakítja ki a Budapest Airport, hogy az szükség esetén tovább bővíthető, de a rendelkezésre álló repülőgép-kiszolgáló kapacitásokat – állóhelyeket és üzemi területeket – nem befolyásolja.

A Budapest Airport az új csarnok építésével párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobb eszközökre, az Európai Uniós irányelvek szerinti „Standard 3” megfelelésű átvilágító berendezésekre cseréli. A komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek lesznek az átvilágított poggyászok tartalmát háromdimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé. Az új berendezések telepítése és a járvány előtt folyamatosan növekvő forgalom szükségessé tette a poggyászkezelő terület bővítését.

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója az új poggyászosztályozó csarnok építése kapcsán kifejtette, hogy egy hétszeres Skytrax-díjas repülőtér számára mindennél fontosabb a kiváló utasélmény megteremtése, amelyhez a gördülékeny, legmodernebb csomagkezelés is hozzátartozik. Hangsúlyozta, bár a koronavírus-járvány jelenleg nagyon komoly kihívások elé állítja a repülőtér üzemeltetőjét, bizonyos fejlesztések nem állhatnak meg, hiszen az élet előbb-utóbb visszatér a repülőtérre, és az utasokat egy folyamatosan fejlődő repülőtér várja vissza.

Az új épület a nyári szezonra készül el, szeptember végétől pedig már az új átvilágító berendezések segítségével végzik a poggyászok átvilágítását. A Budapest Airport számára a fejlesztések során elsődleges szempont, hogy a legmagasabb biztonsági színvonal mellett utasbarát környezetet teremtsen. A tavalyi évben jelentősen felgyorsult és kiszámíthatóbbá vált a biztonsági ellenőrzés folyamata, az utasok pedig már az elektronikai eszközöket is a kézipoggyászban tarthatják az ellenőrzés alkalmával; ez az újítás Kelet-Közép Európában elsőként a budapesti repülőtéren vált elérhetővé.

2019-ben a várakozási idő a forgalmasabb időszakokban is 15 perc alá csökkent, ami nemzetközi viszonylatban is rövidnek számít. A tavalyi két új biztonsági ellenőrző pont kialakítása után idén januárban két újabb ellenőrzőpont kiépítését kezdte meg a Budapest Airport, amelyekkel összesen 18-ra nő a biztonsági folyosók száma a repülőtéren.

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.