Az új utazási hack hasznos lehet azoknak az utazóknak, akik szeretnék kihasználni a repülőjegy-ajánlatokat, de egy kicsivel több gondolkodási időre van szükségük. A Price Lock (árrögzítés) szolgáltatás három napra zárolja a jegyárat az ügyfél számára, így ha az ár a következő 72 órában emelkedne, az ügyfél nem fizet semmi pluszt. Ha viszont az ár csökken, az ügyfél mindig az alacsonyabb árat fizeti, függetlenül attól, hogy az árrögzítés érvényben van. A bevezetés utáni első adatok biztató tendenciát mutatnak: az árrögzítést választó ügyfelek több mint fele (56,6%) az eredetileg rögzített áron folytatja a foglalást.
A légitársaságok általában dinamikus árképzést alkalmaznak, a kereslet és a rendelkezésre állás alapján változtatják a viteldíjakat a nyereség optimalizálása érdekében. Ezért az ügyfelek akár 30 százalékkal többet fizethetnek egy jegyért egyetlen héten belül. Ráadásul a jegyárak a főszezonban akár 50 százalékkal is emelkedhetnek a csúcsidőszakon kívüli időszakokhoz képest. A legjelentősebb áremelkedések jellemzően az indulás előtti 14 napos időszakban figyelhetők meg. A Price Lock arra szolgál, hogy az utazóknak előnyt biztosítson: rögzítve az aktuális árakat, megkerülve a jövőbeni kiugrásokat, és biztosítva a nyugodt döntéshozatali folyamatot.
Michal Šindelář, a Kiwi.com fogyasztói termékekért felelős alelnöke szerint a Price Lock megoldás arra, hogy csökkentsék az utazóknak a repülőjegy-foglalással kapcsolatos egyik szorongást. Megadja ügyfeleiknek azt a döntő fontosságú időt, hogy átgondolják a vásárlást. Ezzel a 72 órás árbefagyasztással átlagosan 24 eurót takaríthatnak meg”.
Forrás: Próbakő Kommunikáció