„A meglévő tartalékok lehető legteljesebb kiaknázása szükséges a szolgáltatási színvonal növeléséhez és a költséghatékonyság egyidejű erősítéséhez. Ezért kezdeményeztem, hogy egységes személyszállítási értéklánc jöjjön létre” - nyilatkozta Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató. A személyszállítási értéklánc mélyebb integrációja érdekében – tekintettel a közösségi közlekedési holding tervezett megalakítására is – a MÁV Zrt. Igazgatósága az elmúlt hetekben döntést hozott arról, hogy a MÁV-START Zrt. számára részleges tulajdonosi joggyakorlást tesz lehetővé a MÁV-Trakció Zrt., a MÁV-Gépészet Zrt. illetve a MÁV-Vagon Kft. felett. Mindezzel összefüggésben Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató személyi döntéseket is hozott.
Szarvas Ferenc elismerve a MÁV-START, a MÁV-Trakció, a MÁV-GÉPÉSZET vezérigazgatóinak teljesítményét, új megbízásokat ajánlott fel számukra. A felajánlott feladatkört Monszpart Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója nem fogadta el.
Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató döntése nyomán Kővári Zsolt a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója 2011. november 7-től. Feladata az egységes személyszállítási értéklánc lehetséges folyamatainak, alternatíváinak kidolgozása 2011 végéig, majd az ehhez kapcsolódó döntéseket követően a legkedvezőbb megoldás megvalósítása. A személyszállítási értéklánc folyamatainak racionalizálásával az elnök-vezérigazgató célja, hogy évente legalább 3 milliárd forint megtakarítása legyen elérhető.
A MÁV-START vezérigazgatóját e folyamatban támogatja majd Csépke András, aki 2011. december 1-től a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. vezérigazgatója, Rácz Imre, aki 2011. november 7-től a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója.
Dr. Márkus Imre várhatóan az elnök-vezérigazgatói kabinet tanácsadójaként, Zaránd György pedig a tárgyalások eredményétől függően a MÁV-START Zrt.-ben folytatja majd szakmai pályafutását.
Az elnök-vezérigazgató döntése nyomán Koncz Zoltán, MÁV Zrt. Beruházási és Szolgáltató Egység jelenlegi igazgatója, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyetteseként dolgozik tovább 2011. november 7-től. Fő feladata a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág működési folyamatainak már megkezdett optimalizálása, egyúttal a szükséges szervezeti változtatásra korábban indított projektek vezetése, tekintettel a tervezett közösségi közlekedési holding és a független pályavasút várható feladataira.