Újra kéne gondolni, merre vigyen a balatoni bringakörút

A balatoni kerékpárkörút végig használható, igaz több szakaszon javításra szorul - közölte Győrffy Árpád, a balatontipp.hu szerkesztője pénteken az MTI-vel, miután bejárta az utóbbi időben több fórumon is kritizált, de a biciklis turizmus által egyre népszerűbb körutat.

Beszámolója szerint az elmúlt hetekben százak lepték el a páratlan tájakon átvezető balatoni körutat, amelynek népszerűsége és szolgáltatásokkal történő ellátottsága folyamatosan nő, miközben kisebb szakaszokon a fák gyökereinek feltörései és az aszfalt meghibásodása miatt romlott az állapota, de mintegy 20 méternyi szepezdi szakasz kivételével mindenhol járható maradt.

Álláspontja szerint több településen, főként az északi parton újra kellene gondolni a kerékpárút útvonalát turisztikai és közlekedésbiztonsági okokból. Mint kifejtette, nem szerencsés, hogy az északi parton több helyen a parttól és a szolgáltatóktól távolodva felvezetik a hegyoldalba a kerékpárutat. Emiatt ugyanis többen nem térnek rá. Akad, ahol megváltozott a közlekedési rend, és ehhez még nem alkalmazkodott a bicikliút vezetése. Balatonrendes és Pálköve között pedig közel fél kilométeres szakaszon még hiányzik a biciklisút, és kétkerekűek forgalmát a 71-es főútra, hogy közben nincs sebességkorlátozás az autósok számára.

A tapasztalatok szerint az önkormányzatok a korábbi éveknél többet tesznek a kerékpárút hatáskörükbe tartozó szakaszaiért. Több helyen folyamatosan javítják az úthibákat, kaszálják a füvet, és van, ahol ivókutak telepítését is tervezik. Akad azonban rossz példa is elhanyagolt útszakaszokkal, néhány helyen pedig a bokrok elmaradó rendszeres nyírása - ami nem pedig kerülne sokba - okoz gondot a kerékpárosoknak.

Az út kitáblázottsága nem egységes, több helyen nem elég precíz, vagy meghibásodott - mondta Győrffy Árpád, aki szerint ki kellene dolgozni az egész körútra egy egységes szabványú, a következő települések távolságáról is mindenhol tájékoztató táblarendszert. A táblák felállításának, kicserélésének költségeit a helyi vendéglátósokra bízhatnák az önkormányzatok, akik cserébe elhelyezhetnék rajta a saját reklámjaikat - javasolta, egy-két már működő példát említve megoldásként. Sok helyen szerencsésebb lenne aszfaltjelzésekkel ellátni a kerékpárosok számára kijelölt utat - tette hozzá.

A bicikliút különböző szakaszainak állapotáról, a biciklisturizmus számára elérhető szolgáltatásokról - kölcsönzők, szervizek, szállás, stb. - a balatontipp.hu és a balatonbringa.hu közöl további hasznos információkat.

Mint arról az MTI május végén hírt adott, a Balatont megkerülő kerékpárutat bírálta Rosta Sándor, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke. Szerinte a körút leromlott állapotú, és nem felel meg az európai normáknak, ami akadályozza a balatoni kerékpáros turizmus fejlődését. "Ha ez így folytatódik, a következő 1-2 éven belül fizikailag használhatatlanná válik a kerékpárút" - figyelmeztetett a szakember, szólva arról is, hogy az önkormányzatok nem juthattak eddig megfelelő forráshoz a rendbetételükre, fenntartásukra.

Németh Zsolt, a Balatoni Kerékpáros Turisztikai Szövetség elnöke úgy fogalmazott, hogy lehetetlen állapotok uralkodnak ma a balatoni kerékpárúton, a kerékpáros turizmus ennek ellenére virágzik, és évi 20 százalékkal nő a térségbe érkező biciklisek száma. (MTI)


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.