Újra repül Isztambulba a Wizz Air!

A Wizz Air fapados légitársaság ma Budapesten bejelentette, hogy újra repülnek gépeik Isztambulba.

A Wizz Air elindítja a Budapest és Isztambul közötti járatát augusztus 2-án - jelentette be Abrán György, a diszkont légitársaság kereskedelmi igazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten. A tervek szerint eleinte heti négy járatot - hétfő, szerda, péntek, vasárnap - üzemeltetnek majd, a következő hónapokban pedig fokozatosan emelik a járatsűrűsséget, és 2014 márciusától már minden nap repülnek a két város között.

Abrán György hangsúlyozta, hogy az isztambuli vonal a keleti útvonalhálózatuk bővítésének fontos állomása a korábban bevezetett tel-avivi, kijevi, bakui és dubai útvonalak után. A mostani járat indításának jogi alapját az teremtette meg, hogy a magyar kormány eredményes érdekérvényesítéseként a török partner elfogadta a Wizz Air kijelölését erre az útvonalra - emelte ki a kereskedelmi igazgató.

Számításuk szerint az alacsony áraknak köszönhetően rövid időn belül megnő majd Magyarország és Törökország között a turista és üzleti utazások száma, az idén 70 ezren utaznak majd a Wizz Air új útvonalán, és ez a későbbiekben bővülni fog - közölte a kereskedelmi igazgató. Abrán György beszámolt arról, hogy a Wizz Air jelenleg 44 darab A320 Airbusból álló flottát üzemeltet, amely hamarosan tovább bővül, és továbbra is a 3,5 éves átlagéletkorral az egyik legfiatalabb járműflottát üzemeltetik a légitársaságok között. Jelenleg 16 állomásról, több mint 270 útvonalon, 92 desztinációval, 33 országba repülnek. Az idei év végére az útvonalhálózatuk 300-ra bővül majd, a foglalkoztattak száma pedig 1600-ről 1700-ra emelkedik.

Kérdésre válaszolva Abrán György elmondta, hogy folyamatosan tárgyalnak az orosz partnerrel a Wizz Air kijelölésének elfogadásáról a Budapest-Moszkva útvonalra, de egyelőre még nem kaptak választ.

Emlékezetes, hogy 2010 telén már egyszer indított járatot a közép-európai fapados a török repülőtérre, azonban különböző okok miatt ezt fél év után le kellett állítaniuk. Az egyik legfőbb ok az volt, hogy charterjárat üzemeltetésére kaptak engedélyt, azonban menetrendiként is értékesítettek helyeket a járatokra. 

2011. júniusában, a járat leállásakor ezt írtuk:

Wizz Air: isztambuli járat felfüggesztve!

"A charter engedélyünk június közepétől nem lett meghosszabbítva, így más lehetőség híján a Budapest-Isztambul járatot egyelőre szüneteltetjük" - tájékoztatta a Turizmus Online-t a Wizz Air.

Kérész életű volt a járat, mely menetrendszerinti közlekedésre sosem kapta meg az engedélyt a két ország légügyi hatóságaitól. Így lett belőle a 2010. decemberi 17-i indulásra fából vaskarika, menetrendszerinti, vagy állandó charter. Sok kritika érte a fapados fuvarozót török oldalról. A járat indulásának napján a török légügyi hatóság egészen odáig ment, hogy a főigazgató hivatalos levélben figyelmeztette Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját, amennyiben a légitársaság nem hagy fel a charterként elindult isztambuli járatra történő jegyek közvetlen értékesítésével, jogi lépéseket tesznek – értesült akkor a Turizmus Online szerkesztősége. Ennek oka, hogy Jegyet a bérelt charterekre a gépet a légitársaságtól bérlő chartergazda vagy a vele szerződött partnerek értékesíthetnek, azt a légitársaság közvetlenül nem árusíthat. Kivételt képez az az eset, ha a légitársaság tulajdonát képezi egy utazásszervező cég is.

A cikk folytatása itt olvasható.

Forrás: MTI / turizmusonline.hu


Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás

Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben az első közvetlen szingapúri járatot.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére

IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére  

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.