Két civil szervezet, a brit Save Concorde Group és a francia Olympus 593 a franciaországi Le Bourget Repülés- és Űrtechnikai Múzeumban vizsgálták meg és tesztelték egy Concorde négy hajtóművét. Az esemény egy nagyobb, 15 millió fontos projekt kezdete: a két csoport azt akarta megtudni, hogy milyen javítások után lehetne beüzemelni a motorokat, illetve egy Concorde-ot. Tervük az, hogy ezeket a javításokat el is végzik, és egy felújított Concorde már a 2012-es londoni olimpia megnyitóünnepségén is repülhet. „Mi mindig azt mondtuk, hogy a gépnek újra kellene repülnie” – fogalmazott Ben Lord, az SCG alelnöke a BBC-nek.
A világ leggyorsabb utasszállító repülőgépe, a Concorde 2003 őszén repült utoljára, miután a korábbi években több probléma merült fel a repülővel kapcsolatban, 2000 júniusában pedig egy Párizsból induló Concorde két perccel a felszállás után Gonesse városában egy motelre zuhant. A balesetben 113 ember halt meg. A tragédia utáni vizsgálatok szerint valószínűleg az okozta a balesetet, hogy a Continental Airlines egy DC-10 gépéről levált egy fémlemez, és a kifutón maradt, a Concorde pedig ütközött vele, amitől kigyulladt a futóműve.
Az újraélesztési projekt néhány nappal azután indult, hogy a februárban kezdődött Concorde-per a végéhez ért. A francia bíróság előtt a Continental Airlines képviselőinek kellett védekeznie az ominózus fémdarab miatt – a vádlottak ügyvédje azt próbálta bebizonyítani, hogy a Concorde már azelőtt kigyulladt, hogy a fémlemezre hajtott volna. A per véget ért, már csak az ítélet kihirdetése van hátra, erre azonban decemberig várni kell - adta hírül az Index.