A bemutató darab csakúgy, mint az immár harmadik generációs valós szerelvény igazán futurisztikus benyomást kelt, nem véletlen tehát, hogy a helyszínről szerdán sugárzó kereskedelmi rádió műsorvezetője űrsiklónak titulálta a járgányt - mint azt Dernovics László, a DZT Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetője a budapesti Corinthia szállóban szerdán megrendezett sajtótájékoztatón elmesélte.
Az ICE budapesti megjelenése része egy, a Németországot és a német szövetségi vasutat, a Deutsche Bahn-t (DB) a német vasút 175. évfordulóján népszerűsítő kampánynak, az ICE Live Tour-nak. A turné során DB ellátogatott Londonba, Amszterdamba, Brüsszelbe, Colmar-ba, Zürichbe, Milánóba, majd a szerdai budapesti fellépést követően Prágában végzi az utat november 26-án.
Az Európa legkiterjedtebb vasúthálózatát magáénak tudó DB tervei szerint tovább bővítené távolsági hálózatát Németország határain túlra is - mondta el Björn Bender, a DB bécsben állomásozó Kelet-Európáért felelős értékesítési vezetője. Bender újságolta: folynak a Frankfurt-London InterCity Express (ICE) próbaútjai, a járat 2013-ban állhat végleg forgalomba.
„Nahát, csak várjon csak kend!”
Egyelőre hazánkat nem fenyegeti a veszély, hogy DB ICE vonatokon keresztül csatlakozzon rá az Európai Unió gyorsvasút-hálózatára, mivel a hazai infrastruktúra még mutat hiányosságokat - tudatta finoman Bender, hogy a hazai pálya alkalmatlan a 21. századi nagysebességű vasúti közlekedésre.
Addig is, amíg az ICE először fut be sínen és nem a nyergesvontató hátán valamelyik pályaudvarunkra, lehetséges budapesti indulással, bécsi átszállással Németország nagyvárosaiba eljutni a DB magyarországi hivatalos képviseletének köszönhetően.
Björn Bender elmondta: jóllehet, az ICE bár bizonyos távolságokon komoly vetélytársa a repülésnek, egy közlekedési lánc részének tekinti magát, mely kiegészít illetve adott esetben a legjobb alternatívát jelentheti.