Változás várható a horvát autópályákon

Új útdíjfizetési rendszert vezetnek be a horvát autópályákon 2025-től. A fejlesztés célja a nyaranta tapasztalható torlódások megszüntetése és a költségoptimalizálás.

A horvát autópályákat évente átlagosan 63 millió autó veszi igénybe. A legnagyobb forgalom nyáron, a turistaszezon idején van, mikor is egy-egy hétvégi napon egyszerre akár félmillió autós is használja a sztrádákat.

Az óriási forgalom gyakran többórás dugókat eredményez, ami elsősorban a fizetőkapuk miatt alakul ki.

Egy új, a világon is egyedülálló megoldásnak köszönhetően 2025-től csökkenhet a kapuknál töltött várakozási idő. A horvát autópályákat kezelő vállalat ugyanis ekkortól vezeti be új díjfizetési rendszerét.

Az újítás értelmében az autósoknak ezentúl is a megtett távolság alapján kell majd fizetniük, azonban ezt nem csak készpénzzel vagy kártyával tehetik majd.

A szóban forgó évtől kezdve ugyanis az autósok egy rövid regisztrációt követően létrehozhatnak egy rendszámhoz kötött számlát, amelyet a feltöltőkártyás mobiltelefonokhoz hasonlóan tudnak majd használni, és a szolgáltató az egyenlegükből vonja majd le a pályahasználat díját, amely az autósok számára továbbra is változatlan marad.

Az elképzelés szerint a rendszer a pályafelhajtókon belépéskor rögzíti majd a járművek rendszámát, ennek alapján lehajtásakor automatikusan levonják az egyenlegükről a sztrádahasználat díját.

Ennek ellenére egyelőre a fizetőkapukat sem száműzik teljesen, viszont nagyban csökkentik a számukat. A cél ugyanis, hogy 2030-ra minden autós az új fizetési módot vegye igénybe.

Végigolvasom a cikket >>

Forrás: vg.hu


Szintet lép a KLM

Szintet lép a KLM 

Az új intézkedéscsomag több fontos területet érintene.
Itt az új elektromos midibusz

Itt az új elektromos midibusz 

Európai uniós támogatással fejlesztették az új elektromos midibuszt.
MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért

MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért 

Az ígéret szép szó, ha betartják - úgy jó.
Napelemeket telepít ez a légitársaság

Napelemeket telepít ez a légitársaság 

Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel.
Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak

Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak 

Az EU jövőre 35 500 ingyenes DiscoverEU utazási igazolványt biztosít fiataloknak.
Fedélzeten a világ legősibb kenyere

Fedélzeten a világ legősibb kenyere 

A világ legősibb kenyerét kínálja business class utasainak a török légitársaság.
Búcsúzik a világ egyik legrégebbi légitársasága

Búcsúzik a világ egyik legrégebbi légitársasága 

A világ egyik legrégebbi légitársasága csaknem egy évszázados szolgálat után leáll.
Új színben pompázik ez a repülőgép

Új színben pompázik ez a repülőgép 

Nem véletlenül.
Négy Emirates-járat Budapesten landolt a közel-keleti helyzet miatt

Négy Emirates-járat Budapesten landolt a közel-keleti helyzet miatt 

A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre négy Emirates-gép érkezett, köztük két A380-as.
Lezárták, majd ismét megnyitották Tel Aviv repterét

Lezárták, majd ismét megnyitották Tel Aviv repterét 

Izrael újra megnyitotta légterét az iráni rakétatámadás után.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.