Változás várható a horvát autópályákon

Új útdíjfizetési rendszert vezetnek be a horvát autópályákon 2025-től. A fejlesztés célja a nyaranta tapasztalható torlódások megszüntetése és a költségoptimalizálás.

A horvát autópályákat évente átlagosan 63 millió autó veszi igénybe. A legnagyobb forgalom nyáron, a turistaszezon idején van, mikor is egy-egy hétvégi napon egyszerre akár félmillió autós is használja a sztrádákat.

Az óriási forgalom gyakran többórás dugókat eredményez, ami elsősorban a fizetőkapuk miatt alakul ki.

Egy új, a világon is egyedülálló megoldásnak köszönhetően 2025-től csökkenhet a kapuknál töltött várakozási idő. A horvát autópályákat kezelő vállalat ugyanis ekkortól vezeti be új díjfizetési rendszerét.

Az újítás értelmében az autósoknak ezentúl is a megtett távolság alapján kell majd fizetniük, azonban ezt nem csak készpénzzel vagy kártyával tehetik majd.

A szóban forgó évtől kezdve ugyanis az autósok egy rövid regisztrációt követően létrehozhatnak egy rendszámhoz kötött számlát, amelyet a feltöltőkártyás mobiltelefonokhoz hasonlóan tudnak majd használni, és a szolgáltató az egyenlegükből vonja majd le a pályahasználat díját, amely az autósok számára továbbra is változatlan marad.

Az elképzelés szerint a rendszer a pályafelhajtókon belépéskor rögzíti majd a járművek rendszámát, ennek alapján lehajtásakor automatikusan levonják az egyenlegükről a sztrádahasználat díját.

Ennek ellenére egyelőre a fizetőkapukat sem száműzik teljesen, viszont nagyban csökkentik a számukat. A cél ugyanis, hogy 2030-ra minden autós az új fizetési módot vegye igénybe.

Végigolvasom a cikket >>

Forrás: vg.hu


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.