Tavaly harmincnál is több iroda kapott 2 büntető pontot egy vitatható (a MUISZ szerint jogtalan) előírás kapcsán. Az irodák legkisebb, akár vétlen szabálytalansága a cég felfüggesztését jelenthette.
A társ szakmai szervezetekkel kidolgozott javaslat az eddigi 1 hibázási lehetőséget 2-re növelte volna, minden 12 hónapos időszakban. A légitársaságok konstruktívan álltak javaslathoz, megértve, hogy a tömeges felfüggesztés nekik sem érdekük.
Dr. Simon András, a MUISZ közlekedési bizottságának vezetője elmondta, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség októberi kongresszusa a magyar javaslatot megtárgyalta, és – kizárólag Magyarország esetében – módosította a szabályzatot.
A módosítást követően 2015 január elsejétől 6 hibapont összegyűjtése jelenti az automatikus felfüggesztést, az eddigi 4 hibaponttal szemben, vagyis 2 hibázási lehetőség „fér bele” egy egyéves időszakba.
Apró, de érdekes módosítás, hogy a legfontosabb helyi szervezet, az APJC munkájába bekapcsolódó megfigyelők (így a MUISZ) részvételét ezentúl az Elnök engedélyezi. Ez eddig egy szabályozatlan ügy volt, és a IATA hozzáállásán múlt a részvétel.
Forrás: Turizmus Online