Szinte elképzelni is nehéz a ferihegyi repülőteret, az ikonikussá vált piros-kék sávos vontatók és csomagszállítók nélkül. Márpedig mostantól búcsút kell intenünk nekik, számol be a változásról az euronews.hu tudósítása.
A koronavírus-járvány miatt júniusra elfogyott a földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling pénze, így a magyar állam elrendelte felszámolását.
A kancelláriaminiszter szerint a csőd várható volt. "Döntően állami forrásoknak volt köszönhető az, hogy 8 évig egyáltalán a társaság működni tudott" mondta ezzel kapcsolatban Gulyás Gergely.
A magyar kormány valóban mindent megtett a cég megmentéséért. 2017 óta több mint 10 milliárd forintnyi támogatást utalt ki. A piac túlzott állami befolyásolása miatt az Európai Bizottság vizsgálatot is indított Magyarország ellen. De ennyi pénz sem volt elég. Az éves mérlegek rendszerint 100 milliós mínuszokban zártak.
A felszámolással egy korszak ér véget. Innentől kezdve a Malév márka végleg eltűnik a repterekről és egyetlen örökös sem marad a piacon.
Márpedig az Aeropark Repülőmúzeum vezetője szerint a magyar légitársaság jobb sorsra volt érdemes. 10 éve még 3 millió utast szállított 52 városba. "A Malév volt a kiindulópont, az origó. Vele indultunk és vele érkeztünk. Ha valaki Nyugat-Európa egyik nagy légterén meglátta, hogy begurul a Malév gépe, félig már otthon érezhette magát", mesélte Somogyi-Tóth Gábor az euronews.hu tudósítójának, aki szerint az igényes és barátságos kiszolgálás emelte ki a magyar légitársaságot versenytársai közül.
A több mint 400 alkalmazott elhelyezéséről és a megmaradt eszközök értékesítéséről Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyonkezeléséért felelős tárca nélküli miniszter dönt.
Forrás: Euronews.com