Versenytársat kap az UTAZÁS kiállítás

Jövőre várhatóan két utazási kiállítás közül is válogathatnak a turisztikai szolgáltatók és a nyaralási ötleteket kereső honfitársaink Budapesten, ugyanis a március 17–20. között megrendezendő, immár hagyományos UTAZÁS Kiállítás előtt két héttel, március 4–6. között Travel Expo 2005. elnevezéssel szervez vásárt a Syma Kiállítási Csarnokban a fővárosi székhelyű Utazás-Net Bt.

Domokos Olivér, az Utazás-Net ügyvezető igazgatója:

„Az idei UTAZÁS Kiállításon a kiutaztatókkal és az idegenforgalmi hivatalok képviselőivel folytatott beszélgetések alapján kiderült számomra, hogy lenne igény egy, az UTAZÁS-nál olcsóbb és nagyobb vonzerővel rendelkező turisztikai vásárra. Elvi támogatásukkal cégünk bele is vágott a Travel Expo 2005 Idegenforgalmi Kiutazási Kiállítás szervezésébe. Hagyományteremtő céllal az első évben azt szeretnénk, ha a kiutaztatók és idegenforgalmi hivatalok, 2006-tól pedig a belföldi szolgáltatók is képviseltetnék magukat rendezvényünkön, amely terveink szerint Európa egyik legnagyobb turisztikai szakvásárává növi ki magát. Bizakodásunkat az adja, hogy a kiállítói részvételi díjak körülbelül 44, a látogatói jegyárak 50 százalékkal alacsonyabbak lesznek versenytársunkénál. Ráadásul idén a legtöbb iroda szkeptikusan fogadta a Karát Kiállítás megjelenését az Utazáson, mert úgy érezték, a rendezvény elveszti szakmaiságát. Mellettünk szólhat az is, hogy a helyszínként választott Syma Csarnoknak jobb a megközelíthetősége. Előnyt remélünk attól is, hogy multimédiás reklámcégünk évek óta többek között az utaztatók igényeire specializálódott. A vásár időtartamát az irodák igényeihez szabtuk, akik többnyire úgy vélik, szakmai napra nincs szükség, mivel a döntéshozók bármikor tárgyalhatnak a partnerekkel. Így 3 napos lesz a rendezvényünk. Számos, a Hungexpóról évek óta elmaradó iroda jelezte, hogy alacsonyabb árainkat látva kiállítana a Travel Expón. Mindezekből adódóan több kiállítóra és látogatóra is számítunk, mint az UTAZÁS-on.

Az eddig megkérdezett utazási irodák közül egy sem zárkózott el kezdeményezésünktől, olyannyira nem, hogy folyamatban vannak a szerződéskötések. A 20 százalékos kauciót fizető utazási irodák legtöbbje szóban már támogatását fejezte ki. Ennek örülünk, mert ha ők jönnek, az egész piac „megmozdul”. Annyi azonban biztos, hogy még a legnagyobbak sem szívesen áldoznak két kiállításra.”

Reményiné Tihanyi Klára, a Hungexpo Rt. idegenforgalmi kiállításainak igazgatója:

„Tudunk a kezdeményezésről, és természetesnek tartjuk, hogy versenyhelyzetben dolgozzunk, lévén, hogy piacgazdaság van. Annak azonban, aki erre a piacra kíván lépni, a következő kihívásokkal kell szembenéznie: az UTAZÁS Kiállítás 27 éves múltra tekint vissza, és nemzetközi mércével Közép-Európa legnagyobb idegenforgalmi kiállításaként tartják számon, 2004-ben 33 ország 900 kiállítója mutatkozott be – a programokkal együtt – 17 000 m2-es területen.

Siker koronázta azt az elképzelést, hogy a vendéglátás rendezvényével, a Gasztrorandevúval és további két új vonzerővel, színvonalas lovasprogrammal és a Karát vásárral bővítsük ki az idei eseményt. Független könyvvizsgáló cég auditálta idén a 72 300- as látogatószámot, amely 28 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Ehhez többek között hozzájárult az is, hogy a Hungexpo évről évre sok tízmillió forintot költ marketingre, amelynek hatékonyságát jövőre még nagyobb összegekkel és korszerű médiaszerződésekkel szeretnénk fokozni. Munkánk során az idegenforgalom legfontosabb szakmai szövetségeivel is együttműködünk, amelyek hangsúlyozták, hogy a turizmus ágazat mindössze egy sikeres kiállításban érdekelt. Az, hogy melyik lesz az, a későbbiek során dől el. Mi mindenesetre a szakmai szervezetek segítségével mindent elkövetünk, hogy jelenleg „négycsillagos” kiállításunk „ötcsillagossá” lépjen elő. A megkérdezésekből kiderült, hogy a látogatók 60-65 százaléka a belföldi és külföldi ajánlatokban egyaránt érdekelt, ezért számukra nem lenne kedvező, ha két vásárra is be kéne fizetniük, hogy meg tudjanak ismerkedni a teljes kínálattal. Azt nem tartom valószínűnek, hogy a belföldi kiállítók „átpártolnának”, mivel sikeres együttműködésünket a Magyar Turizmus Rt.-vel kölcsönösen folytatni kívánjuk.

Nem tartjuk teljesen etikusnak, hogy versenytársunk úgy hirdeti rendezvényét, hogy azon szinte mindegyik utazási iroda és idegenforgalmi hivatal képviselteti magát. Egyelőre nem volt időnk megszondázni a piacot, de számos szolgáltatóval és szakmai szervezettel folytattunk beszélgetéseket, amelyekből nem ez derült ki. Persze elképzelhető, hogy a szakmai szövetségektől függetlenül, az egyes vállalkozások önállóan jelentkeztek be a vásárra. Azt fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a kiállításszervezés külön szakma, nem elég csak idegenforgalmi tapasztalatokkal rendelkezni. A hosszú távú sikerek ráadásul jelentős tőkeerőt és komoly előfinanszírozást igényelnek. Az ár önmagában nem feltétlenül döntő, azt is meg kell vizsgálni, hogy mit kap a pénzéért a kiállító és a látogató. Áraink egyébként töredékei a külföldi, uniós kiállítások részvételi díjainak. Költségeink legnagyobb részét reklámra fordítjuk, ezért nehezen megvalósítható, hogy helydíjainkat - a médiaárak inflációt jóval meghaladó emelkedése mellett – csökkentsük, miközben kiállítóink és látogatóink elvárásainak megfelelően a marketingre és a programokra évről évre többet költünk.”

Dr. Békefi Veronika, a MUISZ Kiutazásszervező Bizottságának vezetője: „

A MUISZ tud a kezdeményezésről, de addig nem foglal állást, amíg a legapróbb részletekig meg nem ismerte mindkét kiállításszervező cég feltételrendszerét a következő évre, évekre vonatkozóan. Tagjainktól tájékozódunk, mi a véleményük az új rendezvénnyel kapcsolatban, de csak a nyár folyamán derül ki, hogy mennyire foglalkoztatja mindez az utaztatókat. Eddigi beszélgetéseink során hallottunk egészen szélsőséges véleményeket is például, hogy egyáltalán nincs szükség idegenforgalmi vásárra. Ha a későbbiekben az irodák fontosnak tartják, komolyabban felmérjük igényeiket, és érdekeiket képviselve tárgyalásokat folytatunk mindkét társasággal. A szolgáltatók viszont önálló jogi személyként döntenek majd, melyik vásáron szeretnének részt venni.

A Hungexpóval már évek óta folyamatosan tárgyalunk, mivel tagjaink nehezményezik, hogy túlságosan magasak az UTAZÁS Kiállítás idejére szóló bérleti- és közműdíjaik. Sikerült elérnünk, hogy komoly áremelést nem foganatosítottak, sajnos azonban az árcsökkentésre – amelyet idén is szorgalmaztunk – nem szánta el magát a Hungexpo. Pedig napjainkban a szakma globális nehézsége, hogy kevesebb ráfordítással intenzívebb marketingtevékenységet kell kifejtenünk ahhoz, hogy eladásaink növekedjenek. A jelenlegi piaci viszonyok között erre kényszerül valamennyi utaztató, ezért ugyanezt várjuk el a velünk együtt dolgozó partnerszervezetektől is.”


A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat  

Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron

Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron 

Jelentős átalakulás előtt áll a Balaton északi partjának közlekedése.
A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.