Versenytársat kap az UTAZÁS kiállítás

Jövőre várhatóan két utazási kiállítás közül is válogathatnak a turisztikai szolgáltatók és a nyaralási ötleteket kereső honfitársaink Budapesten, ugyanis a március 17–20. között megrendezendő, immár hagyományos UTAZÁS Kiállítás előtt két héttel, március 4–6. között Travel Expo 2005. elnevezéssel szervez vásárt a Syma Kiállítási Csarnokban a fővárosi székhelyű Utazás-Net Bt.

Domokos Olivér, az Utazás-Net ügyvezető igazgatója:

„Az idei UTAZÁS Kiállításon a kiutaztatókkal és az idegenforgalmi hivatalok képviselőivel folytatott beszélgetések alapján kiderült számomra, hogy lenne igény egy, az UTAZÁS-nál olcsóbb és nagyobb vonzerővel rendelkező turisztikai vásárra. Elvi támogatásukkal cégünk bele is vágott a Travel Expo 2005 Idegenforgalmi Kiutazási Kiállítás szervezésébe. Hagyományteremtő céllal az első évben azt szeretnénk, ha a kiutaztatók és idegenforgalmi hivatalok, 2006-tól pedig a belföldi szolgáltatók is képviseltetnék magukat rendezvényünkön, amely terveink szerint Európa egyik legnagyobb turisztikai szakvásárává növi ki magát. Bizakodásunkat az adja, hogy a kiállítói részvételi díjak körülbelül 44, a látogatói jegyárak 50 százalékkal alacsonyabbak lesznek versenytársunkénál. Ráadásul idén a legtöbb iroda szkeptikusan fogadta a Karát Kiállítás megjelenését az Utazáson, mert úgy érezték, a rendezvény elveszti szakmaiságát. Mellettünk szólhat az is, hogy a helyszínként választott Syma Csarnoknak jobb a megközelíthetősége. Előnyt remélünk attól is, hogy multimédiás reklámcégünk évek óta többek között az utaztatók igényeire specializálódott. A vásár időtartamát az irodák igényeihez szabtuk, akik többnyire úgy vélik, szakmai napra nincs szükség, mivel a döntéshozók bármikor tárgyalhatnak a partnerekkel. Így 3 napos lesz a rendezvényünk. Számos, a Hungexpóról évek óta elmaradó iroda jelezte, hogy alacsonyabb árainkat látva kiállítana a Travel Expón. Mindezekből adódóan több kiállítóra és látogatóra is számítunk, mint az UTAZÁS-on.

Az eddig megkérdezett utazási irodák közül egy sem zárkózott el kezdeményezésünktől, olyannyira nem, hogy folyamatban vannak a szerződéskötések. A 20 százalékos kauciót fizető utazási irodák legtöbbje szóban már támogatását fejezte ki. Ennek örülünk, mert ha ők jönnek, az egész piac „megmozdul”. Annyi azonban biztos, hogy még a legnagyobbak sem szívesen áldoznak két kiállításra.”

Reményiné Tihanyi Klára, a Hungexpo Rt. idegenforgalmi kiállításainak igazgatója:

„Tudunk a kezdeményezésről, és természetesnek tartjuk, hogy versenyhelyzetben dolgozzunk, lévén, hogy piacgazdaság van. Annak azonban, aki erre a piacra kíván lépni, a következő kihívásokkal kell szembenéznie: az UTAZÁS Kiállítás 27 éves múltra tekint vissza, és nemzetközi mércével Közép-Európa legnagyobb idegenforgalmi kiállításaként tartják számon, 2004-ben 33 ország 900 kiállítója mutatkozott be – a programokkal együtt – 17 000 m2-es területen.

Siker koronázta azt az elképzelést, hogy a vendéglátás rendezvényével, a Gasztrorandevúval és további két új vonzerővel, színvonalas lovasprogrammal és a Karát vásárral bővítsük ki az idei eseményt. Független könyvvizsgáló cég auditálta idén a 72 300- as látogatószámot, amely 28 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Ehhez többek között hozzájárult az is, hogy a Hungexpo évről évre sok tízmillió forintot költ marketingre, amelynek hatékonyságát jövőre még nagyobb összegekkel és korszerű médiaszerződésekkel szeretnénk fokozni. Munkánk során az idegenforgalom legfontosabb szakmai szövetségeivel is együttműködünk, amelyek hangsúlyozták, hogy a turizmus ágazat mindössze egy sikeres kiállításban érdekelt. Az, hogy melyik lesz az, a későbbiek során dől el. Mi mindenesetre a szakmai szervezetek segítségével mindent elkövetünk, hogy jelenleg „négycsillagos” kiállításunk „ötcsillagossá” lépjen elő. A megkérdezésekből kiderült, hogy a látogatók 60-65 százaléka a belföldi és külföldi ajánlatokban egyaránt érdekelt, ezért számukra nem lenne kedvező, ha két vásárra is be kéne fizetniük, hogy meg tudjanak ismerkedni a teljes kínálattal. Azt nem tartom valószínűnek, hogy a belföldi kiállítók „átpártolnának”, mivel sikeres együttműködésünket a Magyar Turizmus Rt.-vel kölcsönösen folytatni kívánjuk.

Nem tartjuk teljesen etikusnak, hogy versenytársunk úgy hirdeti rendezvényét, hogy azon szinte mindegyik utazási iroda és idegenforgalmi hivatal képviselteti magát. Egyelőre nem volt időnk megszondázni a piacot, de számos szolgáltatóval és szakmai szervezettel folytattunk beszélgetéseket, amelyekből nem ez derült ki. Persze elképzelhető, hogy a szakmai szövetségektől függetlenül, az egyes vállalkozások önállóan jelentkeztek be a vásárra. Azt fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a kiállításszervezés külön szakma, nem elég csak idegenforgalmi tapasztalatokkal rendelkezni. A hosszú távú sikerek ráadásul jelentős tőkeerőt és komoly előfinanszírozást igényelnek. Az ár önmagában nem feltétlenül döntő, azt is meg kell vizsgálni, hogy mit kap a pénzéért a kiállító és a látogató. Áraink egyébként töredékei a külföldi, uniós kiállítások részvételi díjainak. Költségeink legnagyobb részét reklámra fordítjuk, ezért nehezen megvalósítható, hogy helydíjainkat - a médiaárak inflációt jóval meghaladó emelkedése mellett – csökkentsük, miközben kiállítóink és látogatóink elvárásainak megfelelően a marketingre és a programokra évről évre többet költünk.”

Dr. Békefi Veronika, a MUISZ Kiutazásszervező Bizottságának vezetője: „

A MUISZ tud a kezdeményezésről, de addig nem foglal állást, amíg a legapróbb részletekig meg nem ismerte mindkét kiállításszervező cég feltételrendszerét a következő évre, évekre vonatkozóan. Tagjainktól tájékozódunk, mi a véleményük az új rendezvénnyel kapcsolatban, de csak a nyár folyamán derül ki, hogy mennyire foglalkoztatja mindez az utaztatókat. Eddigi beszélgetéseink során hallottunk egészen szélsőséges véleményeket is például, hogy egyáltalán nincs szükség idegenforgalmi vásárra. Ha a későbbiekben az irodák fontosnak tartják, komolyabban felmérjük igényeiket, és érdekeiket képviselve tárgyalásokat folytatunk mindkét társasággal. A szolgáltatók viszont önálló jogi személyként döntenek majd, melyik vásáron szeretnének részt venni.

A Hungexpóval már évek óta folyamatosan tárgyalunk, mivel tagjaink nehezményezik, hogy túlságosan magasak az UTAZÁS Kiállítás idejére szóló bérleti- és közműdíjaik. Sikerült elérnünk, hogy komoly áremelést nem foganatosítottak, sajnos azonban az árcsökkentésre – amelyet idén is szorgalmaztunk – nem szánta el magát a Hungexpo. Pedig napjainkban a szakma globális nehézsége, hogy kevesebb ráfordítással intenzívebb marketingtevékenységet kell kifejtenünk ahhoz, hogy eladásaink növekedjenek. A jelenlegi piaci viszonyok között erre kényszerül valamennyi utaztató, ezért ugyanezt várjuk el a velünk együtt dolgozó partnerszervezetektől is.”


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.