"A Wizz Air július 19-i Budapest-Frankfurt Hahn járata erős turbulenciába került, ami miatt két légiutas-kísérő és egy utas könnyebben megsérült. Az utas távozhatott, miután a repülőtéri mentőszolgálat ellátta. A két légiutas-kísérő további ellátásra szorult, ezért a Budapestre visszatérő járaton kevesebb légiutas-kísérő teljesített szolgálatot, így - a kötelező biztonsági előírásoknak megfelelően -, 11 utas nem utazhatott. A 11 utas önként vállalta a későbbi utazást, cserébe a légitársaság kompenziációt ajánlott fel számukra. A Wizz Air őszinte sajnálatát fejezte ki az erős turbulencia által okozott kellemetlenségért" - írta közleményében a légitársaság.
Mi történt? A Wizzair Airbus A320-200-as HA-LWE lajstromú gépe W6-2299 járatszámmal Budapestről Frankfurt-Hahn felé repülve erős turbulenciába került, melynek következtében utasok és utaskísérők sérültek meg. Az esetről írt az összes légi eseményről folyamatosan tudósító Aviation Herald is. Nem ma történt, de a július 19-i eset annyira felzaklatott egy utast, hogy hosszú, helyesírási hibáktól hemzsegő panaszos levelet írt, melyben a hazai repülőgép szpottereken kérte számon, hogy miért nem számoltak be az eseményről honlapjukon.
- Én csak azt nem értem, hogy mi a levélíró problémája? Szerintem mindenki, aki repülőre száll, tudja, hogy előfordulhat ilyesmi, hiszen egy nagy légtömegben repül. Bármikor, varázsütésre megváltozhat egy légtömeg tulajdonsága. Bármikor keletkezhetnek turbulens légáramlatok, nem kell hozzá feltétlen felhőzet, vagy hegygerinc, vagy akármi - így az egyik kommentelő az AIRportalon. Emígy meg egy másik: Nem véletlenül mondják be felszállás előtt hogy az út teljes időtartamára ajánlják az öv használatát.
Nem mellesleg, aki követi az Aviation Herald, az tudja, hogy az erős turbulenciáról szóló hírek szinte mindennaposak az oldalon.