Wizz Air: több hely lesz a fedélzeten

A próbaüzemet követően valóban bevezeti a Wizz Air a kézipoggyászért felszámolandó díjat. Cserébe több hely lesz a fedélzeten, kevesebbe kerülnek majd a jegyek - ígérik.

„Lehet, hogy a poggyász nem izgalmas téma, de szerintünk fontos kérdés” - nyitotta meg Váradi József Wizz Air vezérigazgató a szerdai, budapesti sajtótájékoztatót.„Minden légitársaság ki van téve a kézipoggyászok ki- és bepakolása miatti késéseknek, a túl sok nagyméretű kézipoggyász okozta helyhiány miatti kellemetlenségeknek” - indokolta a légitársaság a lépést.

Mint arról a Turizmus Online is beszámolt, a Wizz Air a London-Katowice útvonalon tesztelte a díj hatásait. Tapasztalataik szerint 20%-kal kevesebb nagyméretű kézipoggyász került a fedélzetre, az utasok „kellemesebb környezetben repülhettek”. Az öt hétig tartó tesztüzem során 20 ezer utas próbálta ki az új rendszert, egy észrevétel akadt: legyen egy picit nagyobb a kis csomag.

A díj az október 4-től indított foglalások esetén érvényes, de csak az október 24-től induló járatokon fizetendő. Persze lehet továbbra is vinni ingyen a fedélzetre cuccot, de ekkorát: 42x32x25 - legfeljebb. Tehát, például a laptop táska, meg olyan, ami befér az ülés alá, jöhet.  Ami pedig ezt - 56x45x25 - meghaladja, azért 2750 forintot kell leszurkolni. Ilyen mondjuk a kicsinek tűnő, kereken guruló, hatóság által jóváhagyott bőrönd.

„Arra bátorítjuk utasainkat, hogy utazzanak okosan és csak kisméretű kézipoggyászt vigyenek fel a gépre” - javasolta Váradi József. „Sokan úgy utaznak, mint egy karácsonyfa; ez probléma. Amikor tele vannak a járatok, a légitársaságok szenvednek” - írta le a helyzetet Váradi. Szerinte a lépés forradalmasítja az európai légiközlekedést, a nagy kézipoggyászért felszámolt díj bevezetése követőkre talál majd.

„Nem az utasokat akarjuk kizsigerelni, hanem hogyan tudunk megtakarítást elérni és az árakat csökkenteni” - mondta Váradi József. A légitársaság célja, hogy az utasok csak azért fizessenek, amit ténylegesen megrendelnek, így a kézipoggyász díja nem jelenik meg a jegyárban, aki pedig igényli a nagy koffert, fizet érte. Így a repülőjegyek olcsóbbak lesznek - újságolta Váradi József. Méghozzá azáltal, hogy járatonként 100 kilóval csökken a gépek felszálló súlya, mely által félmillió kilogramm kerozin spórolható meg éves szinten. Ez 450 ezer eurónyi plusz pénz a kasszában.


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.