„Lehet, hogy a poggyász nem izgalmas téma, de szerintünk fontos kérdés” - nyitotta meg Váradi József Wizz Air vezérigazgató a szerdai, budapesti sajtótájékoztatót.„Minden légitársaság ki van téve a kézipoggyászok ki- és bepakolása miatti késéseknek, a túl sok nagyméretű kézipoggyász okozta helyhiány miatti kellemetlenségeknek” - indokolta a légitársaság a lépést.
Mint arról a Turizmus Online is beszámolt, a Wizz Air a London-Katowice útvonalon tesztelte a díj hatásait. Tapasztalataik szerint 20%-kal kevesebb nagyméretű kézipoggyász került a fedélzetre, az utasok „kellemesebb környezetben repülhettek”. Az öt hétig tartó tesztüzem során 20 ezer utas próbálta ki az új rendszert, egy észrevétel akadt: legyen egy picit nagyobb a kis csomag.
A díj az október 4-től indított foglalások esetén érvényes, de csak az október 24-től induló járatokon fizetendő. Persze lehet továbbra is vinni ingyen a fedélzetre cuccot, de ekkorát: 42x32x25 - legfeljebb. Tehát, például a laptop táska, meg olyan, ami befér az ülés alá, jöhet. Ami pedig ezt - 56x45x25 - meghaladja, azért 2750 forintot kell leszurkolni. Ilyen mondjuk a kicsinek tűnő, kereken guruló, hatóság által jóváhagyott bőrönd.
„Arra bátorítjuk utasainkat, hogy utazzanak okosan és csak kisméretű kézipoggyászt vigyenek fel a gépre” - javasolta Váradi József. „Sokan úgy utaznak, mint egy karácsonyfa; ez probléma. Amikor tele vannak a járatok, a légitársaságok szenvednek” - írta le a helyzetet Váradi. Szerinte a lépés forradalmasítja az európai légiközlekedést, a nagy kézipoggyászért felszámolt díj bevezetése követőkre talál majd.
„Nem az utasokat akarjuk kizsigerelni, hanem hogyan tudunk megtakarítást elérni és az árakat csökkenteni” - mondta Váradi József. A légitársaság célja, hogy az utasok csak azért fizessenek, amit ténylegesen megrendelnek, így a kézipoggyász díja nem jelenik meg a jegyárban, aki pedig igényli a nagy koffert, fizet érte. Így a repülőjegyek olcsóbbak lesznek - újságolta Váradi József. Méghozzá azáltal, hogy járatonként 100 kilóval csökken a gépek felszálló súlya, mely által félmillió kilogramm kerozin spórolható meg éves szinten. Ez 450 ezer eurónyi plusz pénz a kasszában.