4 millió euróval nagyobb büdzsé az Österreich Werbungnál

Lisa Weddig, az Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatója a napokban interaktív online tájékoztató keretében mutatta be a nemzeti turisztikai marketingszervezet 2026-ig szóló új stratégiáját, valamint a társaság aktuális akciótervét.

Az előadásban elhangzott, hogy a fenntarthatóság kérdése a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap az ÖW piaci kommunikációjában. Felmérések alapján jók az üzleti kilátások az idei évre: "Ausztria, mint biztonságos úti cél  iránti bizalom a fő küldőpiacok esetében nemcsak töretlen, hanem fokozatosan nő, amely nagyon jó előjel, amit a februártól dinamikusan megindult foglalásosok is visszaigazolnak" - mondta Lisa Weddig, aki előadásában kitért arra, hogy a digitális megoldások minden területen elsőbbséget kapnak (digital first strategy) a társaság működtetése és tevékenysége során, a kommunikáció mellett pedig a szakma számára az információszolgáltatás és edukáció a jövőben szintén fontos horizontális cél - írja a GD Consulting.

 

Az ÖW büdzséje míg 2021-ben 32 millió euró volt, idén már 36 millió euró, amelyből 28 millió eurót a szövetségi kormány, 8 milliót pedig a gazdasági kamara (WKO) biztosít. Jövőre további 6 millió eurós forrással bővül a társaság költségvetése. Az idei évben forgalomélénkítő kampányokra 20 millió eurós büdzsét szán a társaság, amelyet a tartományi turisztikai hivatalokkal szoros egyeztetés során használnak fel a szinergiák mentén. Elhangzott továbbá, hogy idén külön kampány indul - 2,5 millió euró értékben - a városlátogatás népszerűsítése érdekében, illetve megduplázzák a Kongresszusi Iroda költségvetését.

A prezentáció során bemutatásra került, hogy a turizmus újraindulása során Ausztria európai szinten a negyedik legjobban teljesítő ország, szorosan Magyarország után. Míg hazánkban a tavalyi főszezon turisztikai forgalma 15 százalékkal marad el a világjárvány előtti szinttől, addig Ausztriában ugyanaz a mutató 16 százalékos elmaradást jelez. E kategóriában a legjobban teljesítő országok egyébként Hollandia (-5%) és Szlovénia (-13%) voltak. A GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda kérdésére válaszolva Lisa Weddig elmondta: a jövőben a turizmus újraindítása kapcsán rendkívül szoros együttműködésre törekszenek más országok nemzeti turisztikai szervezeteivel is. A turizmus újraindítása hosszú évekig tartó folyamat, elsősorban a bevételi eredmények és a minőség erősítése a cél, nem pedig a vendégéjszakák mindenáron való bővítése.


Izrael készen áll a turisták fogadására

Izrael készen áll a turisták fogadására 

Izrael a kihívásokkal teli időszak után immár készen áll arra, hogy ismét turisták millióit fogadja a világ minden tájáról.
Szlovákiai síterepek: mutatjuk, amelyek továbbra is látogathatók

Szlovákiai síterepek: mutatjuk, amelyek továbbra is látogathatók 

A Jasnán és a Magas-Tátrában a lehűlés után 5-15 cm -es új hó esett.
Súlyos az árvízhelyzet Andalúziában

Súlyos az árvízhelyzet Andalúziában 

Áradásveszély miatt több mint ezer embert telepítettek ki és sok iskolában elmaradt a tanítás Andalúziában.
Németország legyőzte a száj-és körömfájás járványt?

Németország legyőzte a száj-és körömfájás járványt? 

Németország nagy része hivatalosan is visszanyerte a ragadós száj- és körömfájástól (FMD) mentes státuszát.
Felújítottak három várat – az egyikben be is mutatják a munkálatok részleteit

Felújítottak három várat – az egyikben be is mutatják a munkálatok részleteit 

Somoskő, Fülek és Divény várainak felújításáról van szó.
Vadonatúj szerkezet védi Törökország ősi örökségét

Vadonatúj szerkezet védi Törökország ősi örökségét 

Tető védi ezentúl Törökország ősi neolitikus régészeti lelőhelyét.
Ha Nápolyba indulna, most inkább halassza el – épp a város evakuálását szervezik

Ha Nápolyba indulna, most inkább halassza el – épp a város evakuálását szervezik 

A nápolyiak és a a környékbeli lakosok még mindig félnek a csütörtök hajnali földrengés miatt, mert továbbra is kérdéses, hogy várható-e folytatás.
Európa a leggyorsabban melegedő kontinens – Magyarország is az élmezőny közelében

Európa a leggyorsabban melegedő kontinens – Magyarország is az élmezőny közelében 

Egy kutatás rávilágít arra, hogy a tíz leggyorsabban melegedő ország kivétel nélkül Európában található, és Magyarország sem marad el jelentősen ebben a folyamatban.
Dubaji szaktárca–Amadeus: stratégiai együttműködés

Dubaji szaktárca–Amadeus: stratégiai együttműködés 

A Dubai Gazdasági és Idegenforgalmi Minisztérium (DET) stratégiai szándéknyilatkozatot írt alá az Amadeusszal.
Magyarok utazási kedve 2025-ben: hol tartanak a foglalások?

Magyarok utazási kedve 2025-ben: hol tartanak a foglalások? 

Hazai utazási irodák képviselőit kérdeztük: milyen most a helyzet, hogyan alakulnak a foglalások, és mire számítanak a nyári főszezonban?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.