A beutazó turizmus digitális transzformációja

A DZT Knowledge Days 2023 rendezvénye új impulzusokat ad a digitális és ökológiai transzformációhoz a beutazó turizmusban.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) idei Knowledge Days rendezvénye „Incoming Tourism fast forward” mottóval június 13–14. között Frankfurtban került megrendezésre, központi témái a német beutazó turizmussal kapcsolatos tudásátadás a keresztmetszeti témakörökben, illetve az iparág digitális transzformációja voltak.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott:

„A klíma változása és a krízishelyzetek sora növekvő kihívások elé állítja az utazási szakma szereplőit. Az ökológiai és a digitális vezérszerep a kulcsa annak, hogy az úticél Németország pozícióját erősítsük és tovább kiépítsük az egyre erősödő nemzetközi versenyben. A DZT rendezvényén összefogott formában közvetítjük a DZT és a neves szakemberek szaktudását, hogy támogassuk a németországi turisztikai partnereket a transzformáció útján.”

A rendezvény első napjának központi témája a digitális transzformáció és a market insights.

A fő szóvivő, Fabian Westerheide, CEO Rise of AI és Founding Partner Asgard Capital, nyitotta meg az első összetett témát „Embracing Artificial Intelligence” címmel.

Ezt további prezentációk követték „Mit jelent a Web 3.0, a ChatGPT & a Knowledge Graph a turizmus számára”, illetve „Unlocking Blockchain Potential in Travel” témakörökben.

A második kiemelt téma, a „Market Insights” a németországi beutazás jelenlegi helyzete mellett kitekintést is nyújtott a jövőbe, valamint bemutatta a nagy potenciállal rendelkező piacokat.

A harmadik témakör „Sustainable Tourism Fast Forward” címmel a fenntarthatóság témáját elemezte az értékalapú célcsoportok vonatkoztatásában, betekintést nyújt az új DZT-Data Dashboard Sustainable Travel Trends adataiba, illetve bemutatta a klímavédelmi intézkedések támogatását a németországi turizmusban.

A második napon a szakemberek prezentációkon és beszélgetésekben vitatták meg a Social Media & Metaverse Insights részleteit.

Az első napirendi pont, a „Let’s Talk About Mobility” a Mobile Location Tracking gyakorlati példái mellett az olyan vállalatok legjobb bevált gyakorlatát mutatta be, mint a Deutsche Bahn, a Lufthansa és a Sixt.

A „Social Media Tourism Trends” témakör kitekintést nyújtott a 2023-as közösségi média trendjeire, illetve betekintést az AR Filter 3.0 trendtermék részleteibe.

A harmadik kiemelt téma, a „Meet Me In The Metaverse” bemutatta a metaverzum általános lehetőségeit a turizmus számára és a programozott hirdetések által létrejövő konkrét értékesítési lehetőségeket a metaverzumban.

A DZT-ről  - A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”.

A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők: - célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként - kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására - a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban.

A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság. Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést.

A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal.

Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.

A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.