A beutazó turizmus digitális transzformációja

A DZT Knowledge Days 2023 rendezvénye új impulzusokat ad a digitális és ökológiai transzformációhoz a beutazó turizmusban.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) idei Knowledge Days rendezvénye „Incoming Tourism fast forward” mottóval június 13–14. között Frankfurtban került megrendezésre, központi témái a német beutazó turizmussal kapcsolatos tudásátadás a keresztmetszeti témakörökben, illetve az iparág digitális transzformációja voltak.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott:

„A klíma változása és a krízishelyzetek sora növekvő kihívások elé állítja az utazási szakma szereplőit. Az ökológiai és a digitális vezérszerep a kulcsa annak, hogy az úticél Németország pozícióját erősítsük és tovább kiépítsük az egyre erősödő nemzetközi versenyben. A DZT rendezvényén összefogott formában közvetítjük a DZT és a neves szakemberek szaktudását, hogy támogassuk a németországi turisztikai partnereket a transzformáció útján.”

A rendezvény első napjának központi témája a digitális transzformáció és a market insights.

A fő szóvivő, Fabian Westerheide, CEO Rise of AI és Founding Partner Asgard Capital, nyitotta meg az első összetett témát „Embracing Artificial Intelligence” címmel.

Ezt további prezentációk követték „Mit jelent a Web 3.0, a ChatGPT & a Knowledge Graph a turizmus számára”, illetve „Unlocking Blockchain Potential in Travel” témakörökben.

A második kiemelt téma, a „Market Insights” a németországi beutazás jelenlegi helyzete mellett kitekintést is nyújtott a jövőbe, valamint bemutatta a nagy potenciállal rendelkező piacokat.

A harmadik témakör „Sustainable Tourism Fast Forward” címmel a fenntarthatóság témáját elemezte az értékalapú célcsoportok vonatkoztatásában, betekintést nyújt az új DZT-Data Dashboard Sustainable Travel Trends adataiba, illetve bemutatta a klímavédelmi intézkedések támogatását a németországi turizmusban.

A második napon a szakemberek prezentációkon és beszélgetésekben vitatták meg a Social Media & Metaverse Insights részleteit.

Az első napirendi pont, a „Let’s Talk About Mobility” a Mobile Location Tracking gyakorlati példái mellett az olyan vállalatok legjobb bevált gyakorlatát mutatta be, mint a Deutsche Bahn, a Lufthansa és a Sixt.

A „Social Media Tourism Trends” témakör kitekintést nyújtott a 2023-as közösségi média trendjeire, illetve betekintést az AR Filter 3.0 trendtermék részleteibe.

A harmadik kiemelt téma, a „Meet Me In The Metaverse” bemutatta a metaverzum általános lehetőségeit a turizmus számára és a programozott hirdetések által létrejövő konkrét értékesítési lehetőségeket a metaverzumban.

A DZT-ről  - A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”.

A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők: - célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként - kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására - a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban.

A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság. Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést.

A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal.

Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.

A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.