A beutazó turizmus digitális transzformációja

A DZT Knowledge Days 2023 rendezvénye új impulzusokat ad a digitális és ökológiai transzformációhoz a beutazó turizmusban.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) idei Knowledge Days rendezvénye „Incoming Tourism fast forward” mottóval június 13–14. között Frankfurtban került megrendezésre, központi témái a német beutazó turizmussal kapcsolatos tudásátadás a keresztmetszeti témakörökben, illetve az iparág digitális transzformációja voltak.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott:

„A klíma változása és a krízishelyzetek sora növekvő kihívások elé állítja az utazási szakma szereplőit. Az ökológiai és a digitális vezérszerep a kulcsa annak, hogy az úticél Németország pozícióját erősítsük és tovább kiépítsük az egyre erősödő nemzetközi versenyben. A DZT rendezvényén összefogott formában közvetítjük a DZT és a neves szakemberek szaktudását, hogy támogassuk a németországi turisztikai partnereket a transzformáció útján.”

A rendezvény első napjának központi témája a digitális transzformáció és a market insights.

A fő szóvivő, Fabian Westerheide, CEO Rise of AI és Founding Partner Asgard Capital, nyitotta meg az első összetett témát „Embracing Artificial Intelligence” címmel.

Ezt további prezentációk követték „Mit jelent a Web 3.0, a ChatGPT & a Knowledge Graph a turizmus számára”, illetve „Unlocking Blockchain Potential in Travel” témakörökben.

A második kiemelt téma, a „Market Insights” a németországi beutazás jelenlegi helyzete mellett kitekintést is nyújtott a jövőbe, valamint bemutatta a nagy potenciállal rendelkező piacokat.

A harmadik témakör „Sustainable Tourism Fast Forward” címmel a fenntarthatóság témáját elemezte az értékalapú célcsoportok vonatkoztatásában, betekintést nyújt az új DZT-Data Dashboard Sustainable Travel Trends adataiba, illetve bemutatta a klímavédelmi intézkedések támogatását a németországi turizmusban.

A második napon a szakemberek prezentációkon és beszélgetésekben vitatták meg a Social Media & Metaverse Insights részleteit.

Az első napirendi pont, a „Let’s Talk About Mobility” a Mobile Location Tracking gyakorlati példái mellett az olyan vállalatok legjobb bevált gyakorlatát mutatta be, mint a Deutsche Bahn, a Lufthansa és a Sixt.

A „Social Media Tourism Trends” témakör kitekintést nyújtott a 2023-as közösségi média trendjeire, illetve betekintést az AR Filter 3.0 trendtermék részleteibe.

A harmadik kiemelt téma, a „Meet Me In The Metaverse” bemutatta a metaverzum általános lehetőségeit a turizmus számára és a programozott hirdetések által létrejövő konkrét értékesítési lehetőségeket a metaverzumban.

A DZT-ről  - A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”.

A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők: - célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként - kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására - a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban.

A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság. Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést.

A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal.

Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.

A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.