A beutazó turizmus digitális transzformációja

A DZT Knowledge Days 2023 rendezvénye új impulzusokat ad a digitális és ökológiai transzformációhoz a beutazó turizmusban.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) idei Knowledge Days rendezvénye „Incoming Tourism fast forward” mottóval június 13–14. között Frankfurtban került megrendezésre, központi témái a német beutazó turizmussal kapcsolatos tudásátadás a keresztmetszeti témakörökben, illetve az iparág digitális transzformációja voltak.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott:

„A klíma változása és a krízishelyzetek sora növekvő kihívások elé állítja az utazási szakma szereplőit. Az ökológiai és a digitális vezérszerep a kulcsa annak, hogy az úticél Németország pozícióját erősítsük és tovább kiépítsük az egyre erősödő nemzetközi versenyben. A DZT rendezvényén összefogott formában közvetítjük a DZT és a neves szakemberek szaktudását, hogy támogassuk a németországi turisztikai partnereket a transzformáció útján.”

A rendezvény első napjának központi témája a digitális transzformáció és a market insights.

A fő szóvivő, Fabian Westerheide, CEO Rise of AI és Founding Partner Asgard Capital, nyitotta meg az első összetett témát „Embracing Artificial Intelligence” címmel.

Ezt további prezentációk követték „Mit jelent a Web 3.0, a ChatGPT & a Knowledge Graph a turizmus számára”, illetve „Unlocking Blockchain Potential in Travel” témakörökben.

A második kiemelt téma, a „Market Insights” a németországi beutazás jelenlegi helyzete mellett kitekintést is nyújtott a jövőbe, valamint bemutatta a nagy potenciállal rendelkező piacokat.

A harmadik témakör „Sustainable Tourism Fast Forward” címmel a fenntarthatóság témáját elemezte az értékalapú célcsoportok vonatkoztatásában, betekintést nyújt az új DZT-Data Dashboard Sustainable Travel Trends adataiba, illetve bemutatta a klímavédelmi intézkedések támogatását a németországi turizmusban.

A második napon a szakemberek prezentációkon és beszélgetésekben vitatták meg a Social Media & Metaverse Insights részleteit.

Az első napirendi pont, a „Let’s Talk About Mobility” a Mobile Location Tracking gyakorlati példái mellett az olyan vállalatok legjobb bevált gyakorlatát mutatta be, mint a Deutsche Bahn, a Lufthansa és a Sixt.

A „Social Media Tourism Trends” témakör kitekintést nyújtott a 2023-as közösségi média trendjeire, illetve betekintést az AR Filter 3.0 trendtermék részleteibe.

A harmadik kiemelt téma, a „Meet Me In The Metaverse” bemutatta a metaverzum általános lehetőségeit a turizmus számára és a programozott hirdetések által létrejövő konkrét értékesítési lehetőségeket a metaverzumban.

A DZT-ről  - A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”.

A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők: - célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként - kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására - a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban.

A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság. Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést.

A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal.

Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.

A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.