A Rens Original nevű céget történetesen kettő, a balti országban tanuló vietnámi diák alapította. Jesse Tran és Son Chu egy olyan márkát kívánt létrehozni, amely kizárólag fenntartható módon előállítható termékeket forgalmaz. A finn lakosság évente fejenként 12 kilogramm kávét fogyaszt el, amivel vezeti a világranglistát. Az államban nap mint nap keletkező gigantikus kávéüledék-mennyiség jobbára hulladéklerakóban szokott kikötni, és általában rengeteg, káros hatású metánt ereget a levegőbe. Tran és Chu éppen azért fogott össze, hogy ennek a káros tendenciának valamiféle gátat szabjon.
A Rens a cipőket kávézaccból és reciklált poliészterből szőtt fonal alkalmazásával állítja elő. A gyártó mindegyik pár lábbeliben 26 csésze kávé elkészítésének melléktermékét és hat műanyagpalackot hasznosítja újra. Az alapanyagok állítólag a surranón belül jelentős teret biztosítanak a légáramlásnak, illetve antibakteriális tulajdonságaiknak köszönhetően a kellemetlen szagokat sokáig távol tartják a ruhadarabtól. A cipő mind ezen felül UV-rezisztens, és semmilyen állati eredetű anyagot nem tartalmaz. Az újdonság kedvező tulajdonsága még, hogy vízálló, és kilenc különböző színben kapható. A "csukák" nyilvánosságnak kitett oldalán a cég logójaként egy kettőskereszt (hashtag) szerepel, ami beszédes jelképe a Rens közösségi lét iránti elköteleződésének.
Forrás: Store Insider