Bár az elmúlt két évben személyes megjelenésre nem volt lehetőség, az erre vonatkozó igény egyértelműen megmaradt, így idén májusban a korábbi járványügyi korlátozások feloldásával ismét lehetősége nyílt a négy országnak közös turisztikai promóciós rendezvények megszervezésére - írja a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A mexikói Incentive Live esemény fő szervezője a V4-ek megbízásából a Northstar Event Team volt. Az amerikai piac egyik legnagyobb presztízsű, minőségi high-end ügyfélkörrel rendelkező ügynöksége büszke arra, hogy az általa bonyolított B2B rendezvényeken 60%-os üzletkötés várható. Az eseményen a V4-es tagországok turisztikai képviselői – köztük a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) piacszakértője –, a magyar turisztikai szövetségek képviselői, illetve az MTÜ Kiemelt Partnerei tárgyalásokat folytathattak olyan incentive planner-ekkel, akik jelentős globális vásárlóerőt képviselnek a térségben. A V4-ek soros elnökségét betöltő Magyarországot képviselve az MTÜ munkatársa, Ljubinkovic Ivan ezen kívül egy előadás keretében bemutathatta a térség turisztikai vonzerejét és a résztvevő Visegrádi Négyes partnereket is.
A brazil üzleti rendezvényre São Paulóban került sor, amelyre a szervezők a legjobb utazásszervezőket és a legfontosabb helyi B2B ill. B2C újságírókat hívták meg. A négy országot bemutató rövid prezentációt követően a vacsora során lehetőség nyílt kötetlen kapcsolatépítésre, a desszertet pedig a magyar soros elnökség jóvoltából egy különleges tokaji borkóstoló zárta. Ezt követően az MTÜ Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatóságának vezetője, Szégner Zsuzsa részt vett az ILTM Latin-Amerika vásáron, amelyen a többi V4-es országgal együttműködve prezentáción népszerűsítette Magyarországot, mint turisztikai desztinációt a legnagyobb brazil utazási irodák munkatársai számára. São Paulo-ban 15 sikeres üzleti megbeszélésre is sor került magas rangú utazási irodák és utazásszervezők személyes felkeresésével.
A V4-es turisztikai együttműködés keretein belül az MTÜ promóciós rendezvényt szervezett Dubai-ban is, amelyen több mint 50 helyi utazási ügynökség és médiaképviselő jelent meg. Az eseményen a szakmai workshop mellett mind a négy ország prezentációt tartott a legfőbb turisztikai látványosságairól, friss fejlesztéseiről, valamint az ajánlott útvonalakról. A rendezvényt az MTÜ úgy időzítette, hogy az egybeesett a Dubaiban évente megrendezésre kerülő ATM turisztikai vásárral, amelyen így Izbriszov Vitalij piacszakértő több mint 20 partnerrel szintén tárgyalásokat folytathatott.
A V4-es eseménysorozat június elején egy Szöulban tervezett közös rendezvénnyel zárul, amely a magyar turizmus szempontjából a közvetlen légiösszeköttetés miatt bír majd kiemelt jelentőséggel.
Magyarország 2021/22-es V4 soros elnöksége alatt az MTÜ megrendezte a nagyszabású Discover Central Europe turisztikai szakmai konferenciát és networking rendezvényt, amelyre összehívta a régió több mint 150 legjelentősebb vásárlóját, akikkel 15 V4-es szolgáltatónak is tárgyalási lehetőséget biztosított. A long-haul piacokon, a marketingtervbe foglalt kötelezettségein felül, az MTÜ vállalta az említett rendezvények megszervezését, amelyre a közös V4-es turisztikai marketing együttműködés történetében még soha nem volt példa.