A távoli országokból is újra vonzzuk a turistákat

Három fontos tengerentúli küldőpiacon – Mexikóban, Brazíliában és az Egyesült Arab Emírségekben – ismét újraindultak a közös V4-es aktivitások. A Visegrádi Négyek országainak turisztikai együttműködése a Covid világjárványt megelőzően szinte kizárólag a távoli (long-haul) piacokon folytatott közös marketing aktivitásokra összpontosított.

Bár az elmúlt két évben személyes megjelenésre nem volt lehetőség, az erre vonatkozó igény egyértelműen megmaradt, így idén májusban a korábbi járványügyi korlátozások feloldásával ismét lehetősége nyílt a négy országnak közös turisztikai promóciós rendezvények megszervezésére - írja a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A mexikói Incentive Live esemény fő szervezője a V4-ek megbízásából a Northstar Event Team volt. Az amerikai piac egyik legnagyobb presztízsű, minőségi high-end ügyfélkörrel rendelkező ügynöksége büszke arra, hogy az általa bonyolított B2B rendezvényeken 60%-os üzletkötés várható. Az eseményen a V4-es tagországok turisztikai képviselői – köztük a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) piacszakértője –, a magyar turisztikai szövetségek képviselői, illetve az MTÜ Kiemelt Partnerei tárgyalásokat folytathattak olyan incentive planner-ekkel, akik jelentős globális vásárlóerőt képviselnek a térségben. A V4-ek soros elnökségét betöltő Magyarországot képviselve az MTÜ munkatársa, Ljubinkovic Ivan ezen kívül egy előadás keretében bemutathatta a térség turisztikai vonzerejét és a résztvevő Visegrádi Négyes partnereket is.



A brazil üzleti rendezvényre São Paulóban került sor, amelyre a szervezők a legjobb utazásszervezőket és a legfontosabb helyi B2B ill. B2C újságírókat hívták meg. A négy országot bemutató rövid prezentációt követően a vacsora során lehetőség nyílt kötetlen kapcsolatépítésre, a desszertet pedig a magyar soros elnökség jóvoltából egy különleges tokaji borkóstoló zárta. Ezt követően az MTÜ Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatóságának vezetője, Szégner Zsuzsa részt vett az ILTM Latin-Amerika vásáron, amelyen a többi V4-es országgal együttműködve prezentáción népszerűsítette Magyarországot, mint turisztikai desztinációt a legnagyobb brazil utazási irodák munkatársai számára. São Paulo-ban 15 sikeres üzleti megbeszélésre is sor került magas rangú utazási irodák és utazásszervezők személyes felkeresésével.

A V4-es turisztikai együttműködés keretein belül az MTÜ promóciós rendezvényt szervezett Dubai-ban is, amelyen több mint 50 helyi utazási ügynökség és médiaképviselő jelent meg. Az eseményen a szakmai workshop mellett mind a négy ország prezentációt tartott a legfőbb turisztikai látványosságairól, friss fejlesztéseiről, valamint az ajánlott útvonalakról. A rendezvényt az MTÜ úgy időzítette, hogy az egybeesett a Dubaiban évente megrendezésre kerülő ATM turisztikai vásárral, amelyen így Izbriszov Vitalij piacszakértő több mint 20 partnerrel szintén tárgyalásokat folytathatott.

A V4-es eseménysorozat június elején egy Szöulban tervezett közös rendezvénnyel zárul, amely a magyar turizmus szempontjából a közvetlen légiösszeköttetés miatt bír majd kiemelt jelentőséggel.

Magyarország 2021/22-es V4 soros elnöksége alatt az MTÜ megrendezte a nagyszabású Discover Central Europe turisztikai szakmai konferenciát és networking rendezvényt, amelyre összehívta a régió több mint 150 legjelentősebb vásárlóját, akikkel 15 V4-es szolgáltatónak is tárgyalási lehetőséget biztosított. A long-haul piacokon, a marketingtervbe foglalt kötelezettségein felül, az MTÜ vállalta az említett rendezvények megszervezését, amelyre a közös V4-es turisztikai marketing együttműködés történetében még soha nem volt példa.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.