A távoli országokból is újra vonzzuk a turistákat

Három fontos tengerentúli küldőpiacon – Mexikóban, Brazíliában és az Egyesült Arab Emírségekben – ismét újraindultak a közös V4-es aktivitások. A Visegrádi Négyek országainak turisztikai együttműködése a Covid világjárványt megelőzően szinte kizárólag a távoli (long-haul) piacokon folytatott közös marketing aktivitásokra összpontosított.

Bár az elmúlt két évben személyes megjelenésre nem volt lehetőség, az erre vonatkozó igény egyértelműen megmaradt, így idén májusban a korábbi járványügyi korlátozások feloldásával ismét lehetősége nyílt a négy országnak közös turisztikai promóciós rendezvények megszervezésére - írja a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A mexikói Incentive Live esemény fő szervezője a V4-ek megbízásából a Northstar Event Team volt. Az amerikai piac egyik legnagyobb presztízsű, minőségi high-end ügyfélkörrel rendelkező ügynöksége büszke arra, hogy az általa bonyolított B2B rendezvényeken 60%-os üzletkötés várható. Az eseményen a V4-es tagországok turisztikai képviselői – köztük a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) piacszakértője –, a magyar turisztikai szövetségek képviselői, illetve az MTÜ Kiemelt Partnerei tárgyalásokat folytathattak olyan incentive planner-ekkel, akik jelentős globális vásárlóerőt képviselnek a térségben. A V4-ek soros elnökségét betöltő Magyarországot képviselve az MTÜ munkatársa, Ljubinkovic Ivan ezen kívül egy előadás keretében bemutathatta a térség turisztikai vonzerejét és a résztvevő Visegrádi Négyes partnereket is.



A brazil üzleti rendezvényre São Paulóban került sor, amelyre a szervezők a legjobb utazásszervezőket és a legfontosabb helyi B2B ill. B2C újságírókat hívták meg. A négy országot bemutató rövid prezentációt követően a vacsora során lehetőség nyílt kötetlen kapcsolatépítésre, a desszertet pedig a magyar soros elnökség jóvoltából egy különleges tokaji borkóstoló zárta. Ezt követően az MTÜ Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatóságának vezetője, Szégner Zsuzsa részt vett az ILTM Latin-Amerika vásáron, amelyen a többi V4-es országgal együttműködve prezentáción népszerűsítette Magyarországot, mint turisztikai desztinációt a legnagyobb brazil utazási irodák munkatársai számára. São Paulo-ban 15 sikeres üzleti megbeszélésre is sor került magas rangú utazási irodák és utazásszervezők személyes felkeresésével.

A V4-es turisztikai együttműködés keretein belül az MTÜ promóciós rendezvényt szervezett Dubai-ban is, amelyen több mint 50 helyi utazási ügynökség és médiaképviselő jelent meg. Az eseményen a szakmai workshop mellett mind a négy ország prezentációt tartott a legfőbb turisztikai látványosságairól, friss fejlesztéseiről, valamint az ajánlott útvonalakról. A rendezvényt az MTÜ úgy időzítette, hogy az egybeesett a Dubaiban évente megrendezésre kerülő ATM turisztikai vásárral, amelyen így Izbriszov Vitalij piacszakértő több mint 20 partnerrel szintén tárgyalásokat folytathatott.

A V4-es eseménysorozat június elején egy Szöulban tervezett közös rendezvénnyel zárul, amely a magyar turizmus szempontjából a közvetlen légiösszeköttetés miatt bír majd kiemelt jelentőséggel.

Magyarország 2021/22-es V4 soros elnöksége alatt az MTÜ megrendezte a nagyszabású Discover Central Europe turisztikai szakmai konferenciát és networking rendezvényt, amelyre összehívta a régió több mint 150 legjelentősebb vásárlóját, akikkel 15 V4-es szolgáltatónak is tárgyalási lehetőséget biztosított. A long-haul piacokon, a marketingtervbe foglalt kötelezettségein felül, az MTÜ vállalta az említett rendezvények megszervezését, amelyre a közös V4-es turisztikai marketing együttműködés történetében még soha nem volt példa.


Téli turizmus hóbiztos helyeken: francia síterepek bemutatkozása Budapesten

Téli turizmus hóbiztos helyeken: francia síterepek bemutatkozása Budapesten 

Május 20-án a budapesti Kozmo Hotel egy különleges turisztikai eseménynek adott otthont.
Egy török történelmi kisváros,  amelyet az új pápa is beírt a naptárába

Egy török történelmi kisváros, amelyet az új pápa is beírt a naptárába 

Pápai látogatásra készül a kereszténység egyik bölcsője.
A fiatal generáció utazási trendjei

A fiatal generáció utazási trendjei 

Nem helyszínt, hanem életérzést keresnek a fiatalok – egy friss felmérés szerint.
Osztrák autóklub: a nyaralástól a drágulás sem riasztja vissza az osztrákokat

Osztrák autóklub: a nyaralástól a drágulás sem riasztja vissza az osztrákokat 

A többség inkább spórol, de utazni mindenképp szeretne.
Brugge félti utcái régi burkolatát a városlátogató turistáktól

Brugge félti utcái régi burkolatát a városlátogató turistáktól 

Egyre több látogató visz haza szuvenírként a város történelmi burkolatából.
Zsenikultusz, izgalmas temető és egy elfelejtett generáció – Salzburgban jártunk

Zsenikultusz, izgalmas temető és egy elfelejtett generáció – Salzburgban jártunk 

Két nap egy zenével átitatott városban, ahol a múlt és a jelen összeforr, és ahol Mozart nélkül nincs élet.
Magyar szék a közép-európai régió designversenyének középpontjában

Magyar szék a közép-európai régió designversenyének középpontjában 

A Stretch elnevezésű szék a régiós elismerés kapujában – ugyanez a bútordarabot tavaly a Red Dot Awardon is díjazták.
Mediterrán élményvilág: török turisztikai workshop Budapesten

Mediterrán élményvilág: török turisztikai workshop Budapesten 

Személyes kapcsolatépítés, naprakész információk, álomvideók.
Fesztiválok, történelem, helyi konyha, borélmények  – vár a pozsonyi nyár

Fesztiválok, történelem, helyi konyha, borélmények – vár a pozsonyi nyár 

Pozsony és környéke idén nyáron is meglepetésekkel, élményekkel és felfedezésre váró kincsekkel csábítja az érdeklődőket.
Prado festmények a tavalyi valenciai áradások sújtotta települések utcáin

Prado festmények a tavalyi valenciai áradások sújtotta települések utcáin 

A madridi Prado múzeum leghíresebb festményeiből nyílt szabadtéri tárlat a valenciai régióban, a tavaly őszi áradások sújtotta 12 település utcáin.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.