Adidas-óriásplakát: úszni is lehet benne!

Dubaj tengerpartján állított fel az Adidas egy óriásplakátnak hívott hatalmas tartályt, amiben úszni is lehetett.

Rongyrázós PR-akciók level: végtelen című sorozatunk keretében mutatjuk az Adidas aktivitását, amit a márka a világ első folyékony óriásplakátjának (liquid billboard) hív, és lényegében egy kisebb úszómedencéről van szó, amit Dubaj sivatagos tengerpartján állított fel Havas Middle East ügynökség. 

A 43 köbméteres, akril-műanyagból készült, megerősített falú tartályt 32 ember építette három hét alatt, és június végén helyezték ki 3 napra, és az Adidas a nőket hívta, hogy merüljenek meg benne, így hirdetve az inkluzívnak hívott legújabb női fürdőruha-kollekcióját, a Burkini Collectiont - írja az AdAge

Az inkluzivitás itt a PR-közlemény szerint a konzervatív divatot jelenti, tehát hogy olyan nők is felvehetik, akiknek hazájában tilos fedetlen testrésszel megjelenni, erre utal az is, hogy egy muszlim/arab országban indították a projektet.

{youtube|id=mnB1WGDafdw}

A medencét kipróbálta többek között Dareen Barbar paralimpikon és Raha Moharrak falmászó is, a víz alatt elhelyezett kamera élő képét pedig folyamatosan streamelték a Dubai Mall jégkorcsolyapályáján (mindkettő, tegyük hozzá ismét, a sivatagban van). 

A folyékony billboard egy szélesebb PR-akció során valósult meg, a launch napján rengeteg úszónak és influencernek küldtek személyre szóló csomagot, digitális tartalmakkal és úszódresszekkel, emellett Asma Elbadawi szudáni-brit költő és sportinkluzivitás-aktivista (sport inclusivity activist) főszereplésével reklámot is készített az Adidas.

Próbáltam kideríteni, hogy tényleg elhasználtak-e a sivatag közepén 43 ezer liter vizet egy 3 napos akcióra, de nem találtam ennek ellenkezőjére utaló jeleket, így csak reménykedni lehet, hogy a tengervizet szivattyúzták át a tartályba, bár az Emirátusokban ennél sokkal velőtrázóbb pazarlást is láttunk már.

Mondom ezt úgy, hogy maga az ötlet szuper, tehát hogy vonjuk be a marginalizált, a testük fölött vajmi kevés kontrollal bíró muszlim nőket, hiszen egy Yougov-felmérés szerint az Egyesült Arab Emirátusokban élő nők mindössze 12 százaléka érzi magát komfortosan fürdőruhában egy nyilvános strandon vagy uszodában.

Forrás: Kreativ Online


Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába?

Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába? 

Évek óta tart szülőhazájában a Jane Austen-láz.
A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.