Adidas-óriásplakát: úszni is lehet benne!

Dubaj tengerpartján állított fel az Adidas egy óriásplakátnak hívott hatalmas tartályt, amiben úszni is lehetett.

Rongyrázós PR-akciók level: végtelen című sorozatunk keretében mutatjuk az Adidas aktivitását, amit a márka a világ első folyékony óriásplakátjának (liquid billboard) hív, és lényegében egy kisebb úszómedencéről van szó, amit Dubaj sivatagos tengerpartján állított fel Havas Middle East ügynökség. 

A 43 köbméteres, akril-műanyagból készült, megerősített falú tartályt 32 ember építette három hét alatt, és június végén helyezték ki 3 napra, és az Adidas a nőket hívta, hogy merüljenek meg benne, így hirdetve az inkluzívnak hívott legújabb női fürdőruha-kollekcióját, a Burkini Collectiont - írja az AdAge

Az inkluzivitás itt a PR-közlemény szerint a konzervatív divatot jelenti, tehát hogy olyan nők is felvehetik, akiknek hazájában tilos fedetlen testrésszel megjelenni, erre utal az is, hogy egy muszlim/arab országban indították a projektet.

{youtube|id=mnB1WGDafdw}

A medencét kipróbálta többek között Dareen Barbar paralimpikon és Raha Moharrak falmászó is, a víz alatt elhelyezett kamera élő képét pedig folyamatosan streamelték a Dubai Mall jégkorcsolyapályáján (mindkettő, tegyük hozzá ismét, a sivatagban van). 

A folyékony billboard egy szélesebb PR-akció során valósult meg, a launch napján rengeteg úszónak és influencernek küldtek személyre szóló csomagot, digitális tartalmakkal és úszódresszekkel, emellett Asma Elbadawi szudáni-brit költő és sportinkluzivitás-aktivista (sport inclusivity activist) főszereplésével reklámot is készített az Adidas.

Próbáltam kideríteni, hogy tényleg elhasználtak-e a sivatag közepén 43 ezer liter vizet egy 3 napos akcióra, de nem találtam ennek ellenkezőjére utaló jeleket, így csak reménykedni lehet, hogy a tengervizet szivattyúzták át a tartályba, bár az Emirátusokban ennél sokkal velőtrázóbb pazarlást is láttunk már.

Mondom ezt úgy, hogy maga az ötlet szuper, tehát hogy vonjuk be a marginalizált, a testük fölött vajmi kevés kontrollal bíró muszlim nőket, hiszen egy Yougov-felmérés szerint az Egyesült Arab Emirátusokban élő nők mindössze 12 százaléka érzi magát komfortosan fürdőruhában egy nyilvános strandon vagy uszodában.

Forrás: Kreativ Online


Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.