Adidas-óriásplakát: úszni is lehet benne!

Dubaj tengerpartján állított fel az Adidas egy óriásplakátnak hívott hatalmas tartályt, amiben úszni is lehetett.

Rongyrázós PR-akciók level: végtelen című sorozatunk keretében mutatjuk az Adidas aktivitását, amit a márka a világ első folyékony óriásplakátjának (liquid billboard) hív, és lényegében egy kisebb úszómedencéről van szó, amit Dubaj sivatagos tengerpartján állított fel Havas Middle East ügynökség. 

A 43 köbméteres, akril-műanyagból készült, megerősített falú tartályt 32 ember építette három hét alatt, és június végén helyezték ki 3 napra, és az Adidas a nőket hívta, hogy merüljenek meg benne, így hirdetve az inkluzívnak hívott legújabb női fürdőruha-kollekcióját, a Burkini Collectiont - írja az AdAge

Az inkluzivitás itt a PR-közlemény szerint a konzervatív divatot jelenti, tehát hogy olyan nők is felvehetik, akiknek hazájában tilos fedetlen testrésszel megjelenni, erre utal az is, hogy egy muszlim/arab országban indították a projektet.

{youtube|id=mnB1WGDafdw}

A medencét kipróbálta többek között Dareen Barbar paralimpikon és Raha Moharrak falmászó is, a víz alatt elhelyezett kamera élő képét pedig folyamatosan streamelték a Dubai Mall jégkorcsolyapályáján (mindkettő, tegyük hozzá ismét, a sivatagban van). 

A folyékony billboard egy szélesebb PR-akció során valósult meg, a launch napján rengeteg úszónak és influencernek küldtek személyre szóló csomagot, digitális tartalmakkal és úszódresszekkel, emellett Asma Elbadawi szudáni-brit költő és sportinkluzivitás-aktivista (sport inclusivity activist) főszereplésével reklámot is készített az Adidas.

Próbáltam kideríteni, hogy tényleg elhasználtak-e a sivatag közepén 43 ezer liter vizet egy 3 napos akcióra, de nem találtam ennek ellenkezőjére utaló jeleket, így csak reménykedni lehet, hogy a tengervizet szivattyúzták át a tartályba, bár az Emirátusokban ennél sokkal velőtrázóbb pazarlást is láttunk már.

Mondom ezt úgy, hogy maga az ötlet szuper, tehát hogy vonjuk be a marginalizált, a testük fölött vajmi kevés kontrollal bíró muszlim nőket, hiszen egy Yougov-felmérés szerint az Egyesült Arab Emirátusokban élő nők mindössze 12 százaléka érzi magát komfortosan fürdőruhában egy nyilvános strandon vagy uszodában.

Forrás: Kreativ Online


Idén Húsvét és Róma születésnapja összeér

Idén Húsvét és Róma születésnapja összeér 

Róma születésnapját minden évben április 21-én tartják, a legenda szerint Romulusz ezen a napon alapította a várost i.e. 753-ban.
Videojátékmúzeum Zágrábban

Videojátékmúzeum Zágrábban 

A régióban egyedülálló videojáték-történeti múzeum nyílik Zágrábban májusban, amely a videojáték-kultúra fejlődéstörténetét hivatott bemutatni a hatvanas évektől a 2000-es évek elejéig.
Norovírus-járvány tombol az óceánjárón

Norovírus-járvány tombol az óceánjárón 

Norovírus terjed a P&O Cruises egyik óceánjáróján, amely éppen Belgium partjainál tartózkodik – számolt be róla a Sky News.
Ha ezt a történelmi csodát látni szeretné, akkor sietnie kell

Ha ezt a történelmi csodát látni szeretné, akkor sietnie kell 

Mert hamarosan örökre elnyeli a homoktenger.
Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.