Egy hétre jön és sokat költ, ki az?

A kínai turisták beutaztatása óriási üzlet, értenek egyet a turisztikai szakemberek. Bár a hatalmas ország teljes területén nehéz aktív marketing politikát folytatni, érdemes tanulmányozni életmódjukat, ünnepeiket, vendégelvárásaikat - írja laptársunk, a privátbankár.hu.

Megéri, ugyanis a kínaiak a korábbi gyakorlattal ellentétben nem egy-két napra érkeznek, hanem a jövőben monodesztinációként tekinthetnek Magyarországra, hosszabb ideig is itt tartózkodhatnak, és költenek is jócskán. Jobban kellene ügyelni arra, hogy mivel kínálják őket a szállodákban, mert a hagyományos magyar ételeket nemigen fogyasztják.

A kisebb városokban is érdemes népszerűsíteni Magyarországot

Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar-kínai tagozatának elnöke, egyetemi docens arról beszélt, miként tudják segíteni azokat a magyar vállalkozókat, akik Kínában kívánnak befektetni. A kínaiak – bár nekünk ez furcsa - távoli rokonként tekintenek ránk; hiszik, hogy a magyar népvándorlás az ujgur területükről indult. Sokan hallottak Bartók, Kodály és Liszt zenéjéről is.

A koronavírus miatti határlezárás minden téren visszaesést okozott a hatalmas ázsiai országban, most azonban újból kinyílt számukra a világ, és ebből jó lenne profitálni. Ha csak kisebb városokban erősítjük a jelenlétet, akkor is 10 millió emberhez szólunk. A nyitás erőteljes közlekedési fejlődést inspirált, mind a gyorsvasutak, mind a belföldi légijáratok és az autópálya építés terén. Digitális fejlődés terén is a világ vezető államai közé tartozik Kína.

Ha 200 millió ember elindul

Érdemes tanulmányozni a hazai szakembereknek az ottani turisztikai szokásokat. A belföldi turizmus a nagy ünnepekre koncentrálódik, a holdújév ezek között a legkiemelkedőbb. Évente fél Kína indul ilyenkor útnak. Egy jelentős réteg ma már egy évben 2-3 alkalommal útra kel, üdülni a közeli országokba, vagy éppen Makaóra, a szerencsejátékok helyszínére igyekeznek. Esetleg bevásárlóturizmus a céljuk. A közeljövőben évi 200 millió külföldre utazó kínai turistával számolnak.

Kínán belül jelentős számúak a rokonlátogatások, amelyekhez ma már a korszerű belföldi repülőjáratokat veszik igénybe. Vonzerőnek számítanak többek között a szent helyek, az agyagkatonák, a természeti látnivalók, mint például a Li-folyó Dél-Kínában, amely több mint 2000 méterrel a tengerszint felett, őstenger-maradvány sziklák között folyik.

A magyar fürdőkultúrából tanulhatnak

Mit tudna nyújtani a magyar turizmus a kínai kollégáknak? Például tapasztalatot a tekintetben, miként lehetne ötvözni a hagyományos kínai gyógyászatot a magyar fürdőkultúrával. Kínában még nincs olyan magas szintű fürdőkultúra, mint nálunk, pedig gyógyvizekben ott sem szűkölködnek.

A kőbányai kínai negyedbe látogató magyarok többnyire vagy kereskedők, vagy ínyencek, akik meg akarják kóstolni az igazi fogásokat. Bár az éttermekben magyarul – vagy éppen angolul - is ki vannak írva a fogások nevei, a kínai betűk jelzik, hogy ide elsősorban a helybélieket várják.

A Monori Centerbe sokan azért látogatnak el – vendéglátósok is – hogy beszerezzenek ritka fűszereket, alapanyagokat, nagyobb kiszerelésben. Olyanokat, amelyeket, mondjuk nem Németországból, hoznak be Magyarországra, hanem autentikus forrásból származnak.

Milyen a palacsinta, ha kínai?

A magyarországi kínai éttermek legtöbbje persze alkalmazkodott a magyar konyhai ízléshez, mint ahogy ez jellemző minden országra, ahol megtelepednek. De érdekes volt megkóstolni az eddig még sehol nem látott kínai palacsintát, amely inkább egy vastag, kiadós, rétegezett omlett.

A pekingi kacsa pedig mindig meglepi azt, aki eddig még nem kóstolta, ugyanis ehhez a szinte teljesen fűszermentes, bőrével együtt sütött kacsának csak a mellét használják fel, persze azért nem dobják ki a többi részét sem.

Szilvából, gabonából erjesztenek szeszes italt

Érdekes volt látni, hogy mennyiféle kínai pálinka, likőr és más szereszes ital is kapható itt, no ne gondoljunk valamiféle olcsó kontyalávalóra: 35-40 ezer forintba kerül egy-egy üveg, méregerős gabonapálinka.

A likőrnek számító, szilvából párolt édes italokról nehéz volt eldönteni, hogy aperitifnek vagy inkább digestive-nek valók-e. Xianbo Huang, a kereskedelmi cég vezetője szerint egyre élénkebb az érdeklődés Magyarországon a valódi kínai szeszesitalok iránt.

Elek Lenke
 


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.