A német elnevezés (Großer Ungarn Tourismustag) alapján GUT-nak is hívott, immár önálló brandé vált ‘prémium kategória’ rendezvényt idén hatodik alkalommal szervezte meg az Magyar Turisztikai Ügynökség, ahol egész napos randevút adott egymásnak az osztrák és magyar turisztikai szakma.
Idén a balatoni és a közép-dunántúli régió koncentrált és innovatív bemutatására több mint 50 turisztikai szakember, szolgáltató érkezett erre a napra Magyarországról Bécsbe, hogy üzleti elképzeléseiket, turisztikai vonzerőiket és ötleteiket megmutassák az osztrák utazási irodák, cégek és a sajtó képviselői számára.
Az MTÜ külképviselőjének bevezető előadásában elhangzott, hogy Ausztria fajlagosan nézve nemcsak a legnagyobb küldőpiacunk, de az innovatív piaci elképzelések végigvitelével további jelentős eredmények érhetőek el.
A befektetett munka hamar megtérül, az idei jól irányzott kampányok például 20 százalékos forgalomnövekedést eredményeztek a hévízi szálláshelyeken.
Az utóbbi három évben 70 százalékkal nőtt az osztrákok magyarországi költése, amelynek 70-80 százaléka turisztikai célú költés – derült ki az előadásokból.
Ennek oka, hogy a szolgáltatások színvonalának növekedésével, a szakmai összefogásnak és az MTÜ aktivitásának hatására a fizetőképesebb turisták egyre nagyobb számban keresik fel Ausztriából hazánkat.
A most megrendezett b2b rendezvényének is célja volt, hogy a hazai prémium termékek osztrák piacon való “belistázásával”évről évre továbbra is dinamikusan növekedjen az osztrákok magyarországi költése.
Az osztrák sajtó és turisztikai szakmai szervezetek részéről 150 résztvevő fordult meg a turizmusnapon.
Természetesen a kulináris élvezetek, így a magyaros konyha jellegzetes ételei, s a régiók borai sem maradhatnak el a terítékről.
A többszörös Destillata nyertes Agárdi Pálinkafőzde pedig a régió zamatos ízeit lepárolva prezentálja, míg a veszprémi Chianti Étterem valamint a Tornai és a Kreinbacher birtok borai és pezsgői a magyarországi ’gasztroforradalomból’ adtak kóstolót.
Forrás: Turizmus Online