Íme, Linz új jövőstratégiája

A globális kihívásokra és bizonytalan világunkra is pozitívan reagál a város turisztikai szervezétének új márka- és ökoszisztéma-stratégiája.

Március 19-én Linzben ünnepélyesen megnyitották az új inspirációs információs irodát, amely nemcsak modern látogatóközpontként működik, hanem a város friss turisztikai stratégiájának is jelképe.

Az új márkaüzenet, a

„Take a risk, visit Linz”,

az egyedi élményekre és a komfortzónából való kilépésre ösztönöz, eltérve a hagyományos turisztikai kliséktől, tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a város turisztikai szervezetének – a Linz Tourismus – különmegbízottja és kiemelte:

a 2009-es Európa Kulturális Fővárosa cím elnyerése óta Linz hatalmas utat tett meg – az elmúlt két évtizedben gyökeres átalakuláson ment keresztül a város.

„Az egykori komor iparváros mára büszke, innovatív, a digitalizáció és innováció terén élen járó, környezettudatos településsé vált, amelynek lakói méltán lehetnek büszkék az elért eredményekre.”

Az UNESCO City of Media Arts címmel büszkélkedő Linz a vizuális kultúrában is élen jár, miközben egyfajta kísérleti tereppé vált az „újturisztika” világában.

Desztinációs-stratégia és időkapszula

Linz és a környező régió jövőképének és turisztikai fejlesztésének alapját az Ökoszisztéma:Stratégia:2030 és az azt vezérlő 4020in2040 vízió adja. A játékos elnevezés Linz irányítószámából (4020) és a 2040-es célkitűzésből ered, amely egy hosszú távú jövőképet vázol fel a város számára.


Fotó: Linz Turismus

A 2040-es vízió egy optimista, de reális jövőképet mutat be:

Linz egy fenntartható, digitálisan fejlett és reziliens várossá válik, amely nemcsak a látogatók, hanem a helyiek számára is értéket teremt.

A stratégia nem csupán egy rögzített terv, hanem egy rugalmas iránytű, amely az innováció, a digitalizáció és a fenntarthatóság összekapcsolásával biztosítja a város versenyképességét. A pozitív jövőképet tartalmazó 2040-es víziót a stratégia prezentációja után a vendégek egyedileg számozott időkapszulában vehették kézhez. 

Az Ökoszisztéma:Stratégia:2030 kialakítása széles körű együttműködésen alapult: művészeti és kulturális szervezetek, gazdasági szereplők, oktatási intézmények, közigazgatási szakemberek, mobilitásszolgáltatók, lakóközösségek és érdekképviseleti szerveztek egyaránt részt vettek benne. Az egyes alterületek közötti összhang megteremtése, egyfajta ceremóniamesterként a Linz Tourismus feladata és három fő pillérre épül, ami nem más, mint az innováció, a fenntarthatóság és a közösségi részvétel.

A megvalósítás folyamata

A stratégia kidolgozása másfél éves interaktív közösségi folyamat eredménye volt. 


Fotó: Linz Turismus

A részvételi formátumok sokfélesége biztosította, hogy minél több nézőpont érvényesüljön a döntéshozatal során.

Az új inspirációs információs iroda megnyitásával a város új arculata kézzelfoghatóvá vált.

A főtéren található helyszín modern dizájnja ötvözi a tradicionális ipari örökséget a kreatív média művészetekkel – így a látogatók azonnal érzékelhetik Linz kettősségét: a múlt és a jövő inspiráló találkozását. Linz új márkakommunikációja nem ígér képeslapra illő, könnyen fogyasztható turisztikai látványosságokat. Ehelyett meghívás mindazok számára, akik készek kockázatot vállalni, új perspektívákat felfedezni, és a várost nemcsak meglátogatni, hanem megérteni.

A Take a risk, visit Linz szlogen arra ösztönzi a látogatókat, hogy hagyják hátra előzetes elvárásaikat és fedezzék fel a várost egyedi módon – akár saját határaikat is feszegetve.

 


Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.
EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa

EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa 

A képen látható, mely város vette át a helyét. És nemcsak Bécs, hanem Calgary és más városok is lejjebb csúsztak az idei listán. Budapest nem szerepel a Top 10 között.
Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár

Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár 

Érkezik az Art Encounters Biennálé és a JazzX Festival .

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.