Íme, Linz új jövőstratégiája

A globális kihívásokra és bizonytalan világunkra is pozitívan reagál a város turisztikai szervezétének új márka- és ökoszisztéma-stratégiája.

Március 19-én Linzben ünnepélyesen megnyitották az új inspirációs információs irodát, amely nemcsak modern látogatóközpontként működik, hanem a város friss turisztikai stratégiájának is jelképe.

Az új márkaüzenet, a

„Take a risk, visit Linz”,

az egyedi élményekre és a komfortzónából való kilépésre ösztönöz, eltérve a hagyományos turisztikai kliséktől, tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a város turisztikai szervezetének – a Linz Tourismus – különmegbízottja és kiemelte:

a 2009-es Európa Kulturális Fővárosa cím elnyerése óta Linz hatalmas utat tett meg – az elmúlt két évtizedben gyökeres átalakuláson ment keresztül a város.

„Az egykori komor iparváros mára büszke, innovatív, a digitalizáció és innováció terén élen járó, környezettudatos településsé vált, amelynek lakói méltán lehetnek büszkék az elért eredményekre.”

Az UNESCO City of Media Arts címmel büszkélkedő Linz a vizuális kultúrában is élen jár, miközben egyfajta kísérleti tereppé vált az „újturisztika” világában.

Desztinációs-stratégia és időkapszula

Linz és a környező régió jövőképének és turisztikai fejlesztésének alapját az Ökoszisztéma:Stratégia:2030 és az azt vezérlő 4020in2040 vízió adja. A játékos elnevezés Linz irányítószámából (4020) és a 2040-es célkitűzésből ered, amely egy hosszú távú jövőképet vázol fel a város számára.


Fotó: Linz Turismus

A 2040-es vízió egy optimista, de reális jövőképet mutat be:

Linz egy fenntartható, digitálisan fejlett és reziliens várossá válik, amely nemcsak a látogatók, hanem a helyiek számára is értéket teremt.

A stratégia nem csupán egy rögzített terv, hanem egy rugalmas iránytű, amely az innováció, a digitalizáció és a fenntarthatóság összekapcsolásával biztosítja a város versenyképességét. A pozitív jövőképet tartalmazó 2040-es víziót a stratégia prezentációja után a vendégek egyedileg számozott időkapszulában vehették kézhez. 

Az Ökoszisztéma:Stratégia:2030 kialakítása széles körű együttműködésen alapult: művészeti és kulturális szervezetek, gazdasági szereplők, oktatási intézmények, közigazgatási szakemberek, mobilitásszolgáltatók, lakóközösségek és érdekképviseleti szerveztek egyaránt részt vettek benne. Az egyes alterületek közötti összhang megteremtése, egyfajta ceremóniamesterként a Linz Tourismus feladata és három fő pillérre épül, ami nem más, mint az innováció, a fenntarthatóság és a közösségi részvétel.

A megvalósítás folyamata

A stratégia kidolgozása másfél éves interaktív közösségi folyamat eredménye volt. 


Fotó: Linz Turismus

A részvételi formátumok sokfélesége biztosította, hogy minél több nézőpont érvényesüljön a döntéshozatal során.

Az új inspirációs információs iroda megnyitásával a város új arculata kézzelfoghatóvá vált.

A főtéren található helyszín modern dizájnja ötvözi a tradicionális ipari örökséget a kreatív média művészetekkel – így a látogatók azonnal érzékelhetik Linz kettősségét: a múlt és a jövő inspiráló találkozását. Linz új márkakommunikációja nem ígér képeslapra illő, könnyen fogyasztható turisztikai látványosságokat. Ehelyett meghívás mindazok számára, akik készek kockázatot vállalni, új perspektívákat felfedezni, és a várost nemcsak meglátogatni, hanem megérteni.

A Take a risk, visit Linz szlogen arra ösztönzi a látogatókat, hogy hagyják hátra előzetes elvárásaikat és fedezzék fel a várost egyedi módon – akár saját határaikat is feszegetve.

 


Már Horvátország felé is nehezítettek a határátkelésnél

Már Horvátország felé is nehezítettek a határátkelésnél 

Szlovákia és Ausztria után április 15-től Horvátország is ideiglenes határellenőrzést rendelt el.
Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.