Várható volt, hogy a legfrissebb életmód trendet gyorsan meglovagolja a turisztikai élet valamelyik szereplője, mint ahogy az is, hogy az ilyen program nem olcsó, elvégre újdonság. Ennek ellenére nagy az érdeklődés az FTLO Travel útjai iránt, amelyeket elsősorban a 20-as és 30-as éveik közepén járó utazóknak szánnak, számol be a szokatlan ajánlatról a travelandleisure.com portál.
A telefon ma hozzátartozik a mindennapokhoz
Bizonyára a kíváncsiság az, ami elsősorban az útra jelentkezőket motiválja, hiszen tisztában vannak vele, hogy manapság legalább
olyan nehéz leszokni a zsebben lapuló mobilról, mint sokaknak az alkoholról vagy a cigarettáról.
Az már önmagában ellentmondás, hogy miután okostelefonon lefoglalták nyaralásukat a merész jelentkezők, onnantól száműzniük kell életük egyik legfontosabb mai kellékét.
Barátságok is köttethetnek
Digitális korunkban egyre inkább függünk okostelefonjainktól, és ez negatívan befolyásolja mentális jólétünket és jelenlétünket
- mondta Tara Cappel, az utazási cég alapítója-vezérigazgatója.
Meggyőződése, ezzel a figyelemeltereléssel az utazók mélyebb kapcsolatba léphetnek a meglátogatott úti céllal, és barátságokat köthetnek hasonló gondolkodású útitársakkal.
Előkerül a jó öreg térkép és az útikönyv
Hogy működik mindez a valóságban? A turistáknak el kell zárniuk telefonjukat az utazás teljes idejére. Ehelyett olyan dolgokra kell támaszkodniuk, mint térképek, guide-ok, útikönyvek és zsebszótárak. Vagy éppen kérdezősködniük kell - uram bocsá' szóba állni - a helybéliektől, amellyel felelevenítenek egy tipikus régimódi kapcsolatépítést, amelyet sokan már el is feledtek.
Mindezzel az a szervezők célja, hogy ügyfeleik hatékonyabban figyeljenek oda arra, amit látnak, élvezzék a táj szépségeit, értékeit, vagyis az okostelefonok kiiktatásával magával ragadó és kalandosabb utazásban részesüljenek.
Utazási élmény emberi kapcsolatokkal
Remélem, hogy ez arra ösztönzi ügyeleinket, hogy mélyebben foglalkozzanak mind az emberekkel, mind a helyekkel, amelyeket meglátogatnak. Esetleg útbaigazítást kérnek egy helyi boltostól, rendelnek egy ismeretlen terméket az étlapról, vagy egyszerűen csak gyakrabban beszélgetnek egymással
- tette hozzá Cappel.
Az emberi kapcsolatok, az interakciók és érzékszervi élmények jelentik valójában az utazás varázsát, amiról az utóbbi években kezdünk leszokni. Az utasok így jobban belemerülhetnek az adott kultúrába, mélyebben megérthetik azt, alaposabban megismerhetik.
Nem olcsó, de talán népszerű lesz
Ami a konkrét árajánlatokat illeti, a telefonmentes utazások a közeljövőben
négynapos kiruccanásokat tartalmaznak Havannába, Kubába, Costa Ricába és Portugáliába .Toszkánába szeptemberben, Izlandra novemberben, Oaxacába december elején szerveznek hasonló utakat.
A telefonmentes utazás nem olcsó, személyenként a repülőjeggyel és ellátással együtt kétezer dollárnál kezdődik, de biztos, hogy élénk lesz iránta az érdeklődés.
A szóban forgó utazási iroda persze nemcsak ilyen utakat kínál, - talán tönkre is mennének - hanem több mint 250 másféle utazást ajánl a világ körül, Idén indítanak három új útvonalat is - Amszterdamba, Londonba és Izlandra -, ahol mindenütt szabad használni a mobilt.