Nemzetközi utazási kiállítást és vásárt szervezett a Thai Turisztikai Hivatal (Tourism Authority of Thailand, TAT) és a Chiang Mai Tartományi Közigazgatási Szervezet december 9-én Chiang Mai & the North Travel Mart 2014 címmel. Az eseményen több mint háromszázan vettek részt: tour-operátorok és újságírók jöttek a világ minden tájáról.
Thawatchai Arunyik, a Thai Turisztikai Hivatal kormányzója beszédében bemutatta az ország 2015-ös „Discover Thainess” elnevezésű globális kampányát, melyet hét érzés köré építenek fel: szórakoztató, energikus, kreatív, tekintélyes, harmonikus, kifinomult és nyugalmat árasztó. Ezt a hét érzést élhetik át ugyanis azok a turisták, akik az országba látogatnak. Az egyes előadásokban természetesen főként Thaiföld északi részének turisztikai attrakcióira és kínálatára fókuszáltak, melynek része a kaland-, a golf-, az öko- és a gyógyturizmus, illetve a gazdag kulturális kínálat.
A régióban többek között sűrű erdőkbe mehetünk túrázni, elefántrezervátumba látogathatunk el, sziklát mászhatunk, vadvízi evezésen vehetünk részt, helyi kézművesek gyönyörű és egyedi termékei között válogathatunk, a buddhista templomok és a Buddha-ábrázolás legkülönbözőbb formáival találkozhatunk, félnomád törzsek életét figyelhetjük meg, ökofarmokat barangolhatunk be, hajózhatunk a Mekongon és kulturális programokon vehetünk részt. Ezen kívül számos nagyszabású eseményt is rendeznek – Chiang Mai-ban például a februári virágfesztivált, a thai újévi, vagyis a Songkran fesztivált vagy a golf- és a biciklifesztivált.
Megtudtuk azt is, hogy Chiang Mai 2010-ben a Travel + Leisure magazin olvasói szerint a második legjobb város lett a világon, míg 2012-ben a tízedik helyezést érte el. A Lonely Planet olvasói 2011-ben beszavazták a világ 10 legjobb desztinációja közé, 2013-ban pedig a világ legjobb úti célja lett a kulturális élményeket figyelembe véve. A 720 éves város jelenleg jó eséllyel pályázik arra, hogy az UNESCO Világörökség részévé nyilvánítsák.
A köszöntő beszédeket nagyszabású, tradicionális thai performansz előzte meg, az előadások és a hivatalos megnyitó után pedig a résztvevőknek lehetősége nyílt személyesen is felmérniük az északi régió turisztikai kínálatát és kapcsolatot építeniük a szolgáltatókkal.
Chiang Mai és Chiang Rai tartomány elsősorban kulturális sokszínűségével, művészeti értékeivel és a természeti környezet változatosságával vonzza a turistákat, és bár Chiang Mai Thaiföld második legnagyobb városa Bangkok után, mely nemzetközi repülőtérrel is rendelkezik, a nyugalmat keresők itt biztosan megtalálják a számításaikat. A népszerű thai vendégszeretet pedig itt talán még inkább érezhető.
Chiang Mai és Chiang Rai városa mellett Lamphun, Lampang, Mae Hong Son és Pai Town is lélegzetelállító természeti és kulturális látnivalókban, buddhista ereklyékben bővelkedik, nem beszélve arról, hogy a nagyvárosokkal ellentétben itt a helyi emberek mindennapjait is megfigyelhetjük.
A kiállítást követően kétnapos tanulmányúton vett részt a csapat. Ennek során betekintést nyerhettünk a helyi törzsi népek életébe, különböző tradicionális táncbemutatókat nézhettünk meg, megcsodálhattuk a hófehér kortárs buddhista templomot, a Wat Rong Khunt, vásárolgattunk Chiang Mai és Chiang Rai éjszakai piacain, az Arany Háromszög felé haladva hajóról láthattuk Laoszt és Mianmart, és még számos izgalmas élményben volt részünk, melyekről következő cikkünkben számolunk be hamarosan.