Helyreállítják Augustus császár mauzóleumát Rómában

Restaurálják és megnyitják a nagyközönség előtt Augustus császár síremlékét Rómában, amelyet hetven év romlás után a Tim olasz telefontársaság finanszírozásával alakítanak át modern múzeumegyüttessé.

Augustus mauzóleuma előtt naponta több ezer római és turista halad el, nem is tudva, hogy a római birodalom alapítójának sírhelyénél jár. Pedig a hatalmas épület a szintén Augustus emelte Ara Pacis, vagyis az augustusi béke oltára szomszédságában áll.

A mauzóleum 1937 óta pusztult a szabad ég alatt. Virginia Raggi római főpolgármester jelentette be, hogy sikerült forrást találni az ókori műemlék megmentésére, amelyet a tervek szerint 2019 áprilisában nyitnak meg a látogatók előtt.

A helyreállításhoz szükséges hatmillió eurót (1,8 milliárd forintot) a Tim távközlési társaság biztosítja, további kétmillió euróval pedig a mauzóleum digitális, 3D-s látogatásának technológiai feltételeit teremtik meg.

A mauzóleumban 13 ezer négyzetméternyi falat kell restaurálni. A kör alakú, 87 méter átmérőjű, 45 méternél magasabb síremlék Hadrianus császár később épített síremlékéhez, vagyis az Angyalvár központi tömbjéhez hasonlított. Augustus császár mauzóleuma azonban ennél is nagyobb és impozánsabb volt.

Augustus a hatalmát megalapozó actiumi csata után, Kr.e. 28-ban indította el a mauzóleum építését az úgynevezett Mars mezőn, 800 méterre a Pantheontól. Ide temették el családja több ismert tagját, közöttük szeretett unokaöccsét, Marcellust is. A síremlékben helyezték el a Kr.u. 14-ben elhunyt Augustust is. A szarkofágok az évezredek során elvesztek.

A mauzóleumot a középkortól kezdve használták erődként, lakóépületként és színházként is. A síremlék csarnokában kialakított auditóriumban Arturo Paganini is fellépett. Az olasz fasizmus éveiben a színházat lebontották és a mauzóleum azóta is magára hagyva, gazzal benőve pusztul.

Az ígéretek szerint az újranyitás után Augustus mauzóleumát a rómaiak ingyen látogathatják.

Forrás: MTI


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.