A télen utazók 62 százaléka hazai úticélokra látogatna. A külföldi pihenést tervezők a leggyakrabban Ausztriába (28 százalék) vagy Szlovákiába (14 százalék) utaznak. A magyarok az úti cél kiválasztása mellett a nyaralás során a kényelemre és a biztonságra is figyelmet fordítanak.
A digitális fizetés lehetősége versenyelőnyt jelent
A Visa által készített kutatás eredményei megerősítik azt a feltételezést, hogy ha a síközpontokban nem lenne lehetőség digitális fizetésre, a vásárlók jelentős része kevesebbet költene (17 százalék), nem térne vissza legközelebb ugyanoda (14százalék), vagy a versenytársaknál fogyasztana inkább (7százalék).
A válaszadó magyarok 62 százaléka szeretne pénztárca nélkül, csak a zsebében lévő mobiltelefonnal vagy az okosórával a kezén elindulni a sípályákra.
Digitálisan leggyakrabban az üzletekben (37 százalék), az éttermekben (22 százalék) és a szállásért (21százalék) fizetünk.
A legtöbbször a parkolás digitális fizetésekor ütköznek akadályba (30 százalék) a megkérdezettek, de vannak, akik az üzletekben (16 százalék) vagy a szállásért (15 százalék) kényszerülnek készpénzben fizetni. Ezzel szemben a legtöbben elégedettek a digitális fizetés lehetőségével a síbérletek esetében, ahol csak a válaszadók 11 százaléka találkozott fizetési problémával.
Egyre népszerűbb az aktív pihenés és a kikapcsolódás kombinációja
A magyarok egyre szívesebben kapcsolják össze a sporttevékenységeket a kulturális és pihentető élményekkel a téli szabadságuk alatt. A népszerű aktivitások közé nemcsak a síelés és a snowboardozás tartozik, hanem a túrázás, a helyi látnivalók megnézése, a wellness-kezelések és a kulináris élvezetek is.
A téli utazást tervezők több mint fele (55 százalék) átlagosan napi maximum százezer forintot tervez költeni fejenként a téli szabadságára, beleértve a szállást, utazást, és bérletek megvásárlását. A hazai válaszadók 32 százaléka egyszer, 12 százaléka idén legalább két alkalommal tervez pihenést a hegyekben, ahol a legtöbb esetben 2-3 napot töltenek.
A télen utazók 28 százaléka tervezi, hogy Ausztriába megy kikapcsolódni, míg 14 százalékuk Szlovákiába utazna.
A téli sportokat szívesen nézők számára a környező országok azért is népszerű úticélok lehetnek, mert több világszínvonalú sporteseménynek otthont adnak. Idén a Visa lett a teljes Snowboard Világkupa sorozat alpesi szakágának névadó szponzora, így a rajongók gyors és biztonságos digitális fizetéssel kiegészítve élvezhetik a felejthetetlen sportpillanatokat, a 2024/25 évi teljes versenynaptár itt érhető el. Az olimpiai és paralimpiai játékok és a havas sportok több évtizedes támogatójaként a Visa büszke arra, hogy a 2026-os Milano Cortina-i téli játékok izgalmaihoz is hozzájárulhat.