Ilyen lesz Bécs új arculata

Bécs város turisztikai csapata (Wien Tourismus) október 18-án egy egész délutánt és estét betöltő prezentáció keretében mutatta be a város megújított turisztikai márkastratégiáját és az új márkaüzenetet felépítő márkaelemeket.

Érdekesség volt, hogy a résztvevők számára a digitális prezentáció eszköztárán túl egy külön élménycsarnokot rendeztek be, ahol az új márkaérzést hangokkal, illattal és mozgóképekkel is átélhetővé és megélhetővé tették – számolt be az eseményről helyszínről küldött jelentésében Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) auszrtriai képviselője.

Az MTÜ turisztikai képviselete – információs funkciójánál fogva – a Wien Tourismus konferenciájára meghívott előadók prezentációi közül best practice jelleggel kiemelte az agykutató Prof. Hans-Georg Häusel előadását, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője. Bécs város új márkakézikönyve másfél éves előkészítő és koncipiáló munka eredményét foglalja össze, amely szerint a folyamat a 2009-ben elkezdett "márkarevolúció" "evolúció" jellegű folytatása. Képi elemekben az arculat letisztultabb lett, a prémium desztináció jelleget erősíti, üzenetében pedig az élménypillanatok "most és mindörökké" való megélését hangsúlyozza. Az új márkaesszencián alapuló üzenettel elsősorban a visszatérő jelleggel érkező prémium turistákat kívánják elérni. Az új szlogen ennek megfelelően: Bécs - Most - Örökre. Az elmúlt hét évben a várost must-see desztináció jelleggel pozicionáló Bécs - Most vagy soha! szlogennel operáltak. Az új bécsi márkastratégiáról további információ ide kattintva olvasható.



A Wien Tourismus-os kollegákkal való eszmecsere alapján az MTÜ külképviselője lát lehetőséget a harmadik piacokon történő összehangolt munkára és a Budapesttel való kapcsolatok szorosabbra fűzésére. Ennek egyik lépcsője lehet a Sister City Liner projekt megvalósítása, amely a két város közötti prémium utasforgalmat erősítheti, s alapot biztosít közös termékfejlesztéshez.

Bécsben minden eltöltött vendégéjszaka után idegenforgalmi adót kell fizetni. Az adó mértéke a reggeli díja nélkül számított, nettó szállásdíjbevétel 3,2 százaléka. Az osztrák főváros a teljes befizetett összeget desztinációs marketingre fordítja, ezáltal az idegenforgalmi adó a Wien Tourismus legfontosabb finanszírozási forrása, amely mintegy 17 millió euró, azaz éves szinten 5,5 milliárd forint. Az idén szeptemberben elfogadott új tartományi turizmustörvény alapján az adót az Airbnb-jellegű szállásokra is kivetik, így a forrásaik tovább nőnek.


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.