Ilyen lesz Bécs új arculata

Bécs város turisztikai csapata (Wien Tourismus) október 18-án egy egész délutánt és estét betöltő prezentáció keretében mutatta be a város megújított turisztikai márkastratégiáját és az új márkaüzenetet felépítő márkaelemeket.

Érdekesség volt, hogy a résztvevők számára a digitális prezentáció eszköztárán túl egy külön élménycsarnokot rendeztek be, ahol az új márkaérzést hangokkal, illattal és mozgóképekkel is átélhetővé és megélhetővé tették – számolt be az eseményről helyszínről küldött jelentésében Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) auszrtriai képviselője.

Az MTÜ turisztikai képviselete – információs funkciójánál fogva – a Wien Tourismus konferenciájára meghívott előadók prezentációi közül best practice jelleggel kiemelte az agykutató Prof. Hans-Georg Häusel előadását, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője. Bécs város új márkakézikönyve másfél éves előkészítő és koncipiáló munka eredményét foglalja össze, amely szerint a folyamat a 2009-ben elkezdett "márkarevolúció" "evolúció" jellegű folytatása. Képi elemekben az arculat letisztultabb lett, a prémium desztináció jelleget erősíti, üzenetében pedig az élménypillanatok "most és mindörökké" való megélését hangsúlyozza. Az új márkaesszencián alapuló üzenettel elsősorban a visszatérő jelleggel érkező prémium turistákat kívánják elérni. Az új szlogen ennek megfelelően: Bécs - Most - Örökre. Az elmúlt hét évben a várost must-see desztináció jelleggel pozicionáló Bécs - Most vagy soha! szlogennel operáltak. Az új bécsi márkastratégiáról további információ ide kattintva olvasható.



A Wien Tourismus-os kollegákkal való eszmecsere alapján az MTÜ külképviselője lát lehetőséget a harmadik piacokon történő összehangolt munkára és a Budapesttel való kapcsolatok szorosabbra fűzésére. Ennek egyik lépcsője lehet a Sister City Liner projekt megvalósítása, amely a két város közötti prémium utasforgalmat erősítheti, s alapot biztosít közös termékfejlesztéshez.

Bécsben minden eltöltött vendégéjszaka után idegenforgalmi adót kell fizetni. Az adó mértéke a reggeli díja nélkül számított, nettó szállásdíjbevétel 3,2 százaléka. Az osztrák főváros a teljes befizetett összeget desztinációs marketingre fordítja, ezáltal az idegenforgalmi adó a Wien Tourismus legfontosabb finanszírozási forrása, amely mintegy 17 millió euró, azaz éves szinten 5,5 milliárd forint. Az idén szeptemberben elfogadott új tartományi turizmustörvény alapján az adót az Airbnb-jellegű szállásokra is kivetik, így a forrásaik tovább nőnek.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.