Ilyen lesz Bécs új arculata

Bécs város turisztikai csapata (Wien Tourismus) október 18-án egy egész délutánt és estét betöltő prezentáció keretében mutatta be a város megújított turisztikai márkastratégiáját és az új márkaüzenetet felépítő márkaelemeket.

Érdekesség volt, hogy a résztvevők számára a digitális prezentáció eszköztárán túl egy külön élménycsarnokot rendeztek be, ahol az új márkaérzést hangokkal, illattal és mozgóképekkel is átélhetővé és megélhetővé tették – számolt be az eseményről helyszínről küldött jelentésében Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) auszrtriai képviselője.

Az MTÜ turisztikai képviselete – információs funkciójánál fogva – a Wien Tourismus konferenciájára meghívott előadók prezentációi közül best practice jelleggel kiemelte az agykutató Prof. Hans-Georg Häusel előadását, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője. Bécs város új márkakézikönyve másfél éves előkészítő és koncipiáló munka eredményét foglalja össze, amely szerint a folyamat a 2009-ben elkezdett "márkarevolúció" "evolúció" jellegű folytatása. Képi elemekben az arculat letisztultabb lett, a prémium desztináció jelleget erősíti, üzenetében pedig az élménypillanatok "most és mindörökké" való megélését hangsúlyozza. Az új márkaesszencián alapuló üzenettel elsősorban a visszatérő jelleggel érkező prémium turistákat kívánják elérni. Az új szlogen ennek megfelelően: Bécs - Most - Örökre. Az elmúlt hét évben a várost must-see desztináció jelleggel pozicionáló Bécs - Most vagy soha! szlogennel operáltak. Az új bécsi márkastratégiáról további információ ide kattintva olvasható.



A Wien Tourismus-os kollegákkal való eszmecsere alapján az MTÜ külképviselője lát lehetőséget a harmadik piacokon történő összehangolt munkára és a Budapesttel való kapcsolatok szorosabbra fűzésére. Ennek egyik lépcsője lehet a Sister City Liner projekt megvalósítása, amely a két város közötti prémium utasforgalmat erősítheti, s alapot biztosít közös termékfejlesztéshez.

Bécsben minden eltöltött vendégéjszaka után idegenforgalmi adót kell fizetni. Az adó mértéke a reggeli díja nélkül számított, nettó szállásdíjbevétel 3,2 százaléka. Az osztrák főváros a teljes befizetett összeget desztinációs marketingre fordítja, ezáltal az idegenforgalmi adó a Wien Tourismus legfontosabb finanszírozási forrása, amely mintegy 17 millió euró, azaz éves szinten 5,5 milliárd forint. Az idén szeptemberben elfogadott új tartományi turizmustörvény alapján az adót az Airbnb-jellegű szállásokra is kivetik, így a forrásaik tovább nőnek.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.