Ilyen lesz Bécs új arculata

Bécs város turisztikai csapata (Wien Tourismus) október 18-án egy egész délutánt és estét betöltő prezentáció keretében mutatta be a város megújított turisztikai márkastratégiáját és az új márkaüzenetet felépítő márkaelemeket.

Érdekesség volt, hogy a résztvevők számára a digitális prezentáció eszköztárán túl egy külön élménycsarnokot rendeztek be, ahol az új márkaérzést hangokkal, illattal és mozgóképekkel is átélhetővé és megélhetővé tették – számolt be az eseményről helyszínről küldött jelentésében Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) auszrtriai képviselője.

Az MTÜ turisztikai képviselete – információs funkciójánál fogva – a Wien Tourismus konferenciájára meghívott előadók prezentációi közül best practice jelleggel kiemelte az agykutató Prof. Hans-Georg Häusel előadását, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője. Bécs város új márkakézikönyve másfél éves előkészítő és koncipiáló munka eredményét foglalja össze, amely szerint a folyamat a 2009-ben elkezdett "márkarevolúció" "evolúció" jellegű folytatása. Képi elemekben az arculat letisztultabb lett, a prémium desztináció jelleget erősíti, üzenetében pedig az élménypillanatok "most és mindörökké" való megélését hangsúlyozza. Az új márkaesszencián alapuló üzenettel elsősorban a visszatérő jelleggel érkező prémium turistákat kívánják elérni. Az új szlogen ennek megfelelően: Bécs - Most - Örökre. Az elmúlt hét évben a várost must-see desztináció jelleggel pozicionáló Bécs - Most vagy soha! szlogennel operáltak. Az új bécsi márkastratégiáról további információ ide kattintva olvasható.



A Wien Tourismus-os kollegákkal való eszmecsere alapján az MTÜ külképviselője lát lehetőséget a harmadik piacokon történő összehangolt munkára és a Budapesttel való kapcsolatok szorosabbra fűzésére. Ennek egyik lépcsője lehet a Sister City Liner projekt megvalósítása, amely a két város közötti prémium utasforgalmat erősítheti, s alapot biztosít közös termékfejlesztéshez.

Bécsben minden eltöltött vendégéjszaka után idegenforgalmi adót kell fizetni. Az adó mértéke a reggeli díja nélkül számított, nettó szállásdíjbevétel 3,2 százaléka. Az osztrák főváros a teljes befizetett összeget desztinációs marketingre fordítja, ezáltal az idegenforgalmi adó a Wien Tourismus legfontosabb finanszírozási forrása, amely mintegy 17 millió euró, azaz éves szinten 5,5 milliárd forint. Az idén szeptemberben elfogadott új tartományi turizmustörvény alapján az adót az Airbnb-jellegű szállásokra is kivetik, így a forrásaik tovább nőnek.


Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.