A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 14 országból mintegy 50 influenszert és további több mint 100 hazai tartalomgyártót hívott május 22–24. között Budapestre. Korábban Európa-szerte voltak hasonló kezdeményezések, amikor influenszerek segítségével próbálták a fiatalabb generáció figyelmét felhívni a turisztikai termékekre,
azonban ennyire koncentráltan médiatrip-koncepcióra, amire most mi teszünk kísérletet, még nem láttunk példát
– válaszolta az MTÜ vezérigazgatója az Index kérdésére, majd hozzátette:
Ma már adatalapon hozunk marketingdöntéseket, és napjainkban más csatornákat használunk, mint pár évvel korábban. Rendkívül gyorsan változik a platformok jellege, aránya egy-egy médiakampányban, és az a bizonyos 25–40 éves korosztály, aki most az erőfeszítéseink központjában van, teljesen más médiafogyasztási szokásra állt át.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) tavaszi kampányának részeként megszervezett Budapest Influencer Trip keretében 50 külföldi influenszer népszerűsíti Budapestet az Instagramon – olyanok, akiknek összesen több mint 155 millió, TikTokon pedig 176 millió követője van, mondta az Indexnek az ügynökség vezérigazgatója, Könnyid László, aki hozzátette, azért fontos ez az új típusú marketingaktivitás, mert a médiafogyasztási szokások teljesen megváltoztak.
Mint írják, a A 25–40 éves korosztály megszólítása különösen fontos a turisztikai szolgáltatók számára, ők jellemzően már stabil karrierrel rendelkeznek, több a szabadidejük, és szélesebb anyagi lehetőségeik vannak, így nyitottabbak az utazásokra. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján a fiatal felnőttek súlya Budapest vendégeinek körében is egyre növekszik.
Őket a korábban alkalmazott digitális kampányelemekkel kevésbé lehet ma már elérni, sőt egyre nehezebb elérni ezt a korosztályt. Ugyanakkor nehezebb az ingerküszöbüket is átlépni, és egy vonzó turisztikai terméket felszínre hozni
– mondta az MTÜ vezérigazgatója.
Az MTÜ a nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsősorban arra koncentrált, hogy olyan tartalomgyártókat csábítsanak Magyarországra, akik az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban ismertek. Az is fontos volt, hogy a kifejezetten a magyar turizmus számára fontos küldő országok piacain rendelkeznek nagyszámú követővel, derül ki az index.hu hírportál írásából.