Két és félszer annyit költenek a kínai turisták, mint az amerikaiak

2015 legfontosabb küldőországai Kína, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság, turisztikai célú költés tekintetében a kínaiak mindenkit vernek. A Turisztikai Világszervezet jelentése.

Az Egyesült Államok, Kína, Spanyolország és Franciaország továbbra is mind a nemzetközi turistaérkezések számában, mind a turizmusból származó bevételek tekintetében az első helyen áll a Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése, a Tourism Barometer szerint.

A turizmusból származó bevételek 2015-ös toplistáján az első helyet az Egyesült Államok foglalja el 178 milliárd amerikai dollárral, az ország a nemzetközi turistaérkezéseket tekintve a második helyen szerepel. A bevételeket tekintve 114 milliárd dollárral Kína áll a második helyen, a turistaérkezések száma szerint pedig negyedikek. Mindkét tekintetben a harmadik helyen áll Spanyolország: a turizmusból származó bevételek ott tavaly 57 milliárd dollárra rúgtak, míg ebből a szempontból Franciaország a negyedik helyen áll 46 milliárd dollárnyi bevétellel, ők azonban a világelsők nemzetközi turistaérkezések számában.

A top 10-es listában is történt némi változás: a turizmusból származó bevételek tekintetében Thaiföld a 45 milliárd dollárral a kilencedikről az ötödik helyre lépett elő, míg turistaérkezéseket nézve a 2014-es 14. hely után tavaly már a 11. helyen szerepelt. Hongkong bevételek szempontjából a kilencedik lett (2014-ben a tizedik volt), az érkezéseket tekintve pedig Mexikó ugrott a tizedik helyről a kilencedikre, bevételek szempontjából a huszonkettedik helyről a tizenhetedikre.

Top küldőországok és költések

A legfontosabb küldőországok között 2015-ben Kína, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság szerepel. Kína tavaly is világelső volt a kiutazások számát tekintve, a kínaiak turisztikai célú költése pedig 2004 óta minden évben kétszámjegyű növekedést mutat. Ebből számos desztináció profitál – többek között Japán, Thaiföld, az Egyesült Államok és számos európai ország is. 2015-ben 25%-kal, 292 milliárd dollárra nőtt a kínaiak turisztikai célú költése, a külföldre utazó kínai turisták száma pedig 10%-kal, 128 millióra emelkedett.

A világ második legnagyobb küldőpiaca az Egyesült Államok. Tavaly az amerikaiak külföldre irányuló utazásai 8%-kal nőttek, mintegy 73 millió amerikai utazott határon túlra, de turisztikai célú költésük is 9%-kal emelkedett 2015-ben, így elérte a 120 milliárd dollárt. Az Egyesült Királyság a turisztikai kiadásokat tekintve a negyedik helyet foglalja el a toplistán: költésük 8%-kal, 63 milliárd dollárra nőtt, míg az innen külföldre utazók száma 9%-kal bővült, így elérte a 65 millió főt. Ezzel ellentétben például a német turisták költése kissé visszaesett, ők tavaly 76 milliárd dollárt költöttek turisztikai célból, ami részben a gyenge eurónak tudható be.

A top 10-es listában is történt némi változás: turisztikai célú költés tekintetében Franciaország (38 milliárd dollár) és Oroszország (35 milliárd dollár) helyet cserélt – előbbi az ötödik helyre ugrott fel, utóbbi a hatodik helyre csúszott le. Dél-Korea pedig bekerült a top 10-be, sőt, rögtön a 8. helyre került, miután a dél-koreaiak turisztikai költése 8%-kal, 25 milliárd dollárra nőtt.


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.