Két és félszer annyit költenek a kínai turisták, mint az amerikaiak

2015 legfontosabb küldőországai Kína, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság, turisztikai célú költés tekintetében a kínaiak mindenkit vernek. A Turisztikai Világszervezet jelentése.

Az Egyesült Államok, Kína, Spanyolország és Franciaország továbbra is mind a nemzetközi turistaérkezések számában, mind a turizmusból származó bevételek tekintetében az első helyen áll a Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése, a Tourism Barometer szerint.

A turizmusból származó bevételek 2015-ös toplistáján az első helyet az Egyesült Államok foglalja el 178 milliárd amerikai dollárral, az ország a nemzetközi turistaérkezéseket tekintve a második helyen szerepel. A bevételeket tekintve 114 milliárd dollárral Kína áll a második helyen, a turistaérkezések száma szerint pedig negyedikek. Mindkét tekintetben a harmadik helyen áll Spanyolország: a turizmusból származó bevételek ott tavaly 57 milliárd dollárra rúgtak, míg ebből a szempontból Franciaország a negyedik helyen áll 46 milliárd dollárnyi bevétellel, ők azonban a világelsők nemzetközi turistaérkezések számában.

A top 10-es listában is történt némi változás: a turizmusból származó bevételek tekintetében Thaiföld a 45 milliárd dollárral a kilencedikről az ötödik helyre lépett elő, míg turistaérkezéseket nézve a 2014-es 14. hely után tavaly már a 11. helyen szerepelt. Hongkong bevételek szempontjából a kilencedik lett (2014-ben a tizedik volt), az érkezéseket tekintve pedig Mexikó ugrott a tizedik helyről a kilencedikre, bevételek szempontjából a huszonkettedik helyről a tizenhetedikre.

Top küldőországok és költések

A legfontosabb küldőországok között 2015-ben Kína, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság szerepel. Kína tavaly is világelső volt a kiutazások számát tekintve, a kínaiak turisztikai célú költése pedig 2004 óta minden évben kétszámjegyű növekedést mutat. Ebből számos desztináció profitál – többek között Japán, Thaiföld, az Egyesült Államok és számos európai ország is. 2015-ben 25%-kal, 292 milliárd dollárra nőtt a kínaiak turisztikai célú költése, a külföldre utazó kínai turisták száma pedig 10%-kal, 128 millióra emelkedett.

A világ második legnagyobb küldőpiaca az Egyesült Államok. Tavaly az amerikaiak külföldre irányuló utazásai 8%-kal nőttek, mintegy 73 millió amerikai utazott határon túlra, de turisztikai célú költésük is 9%-kal emelkedett 2015-ben, így elérte a 120 milliárd dollárt. Az Egyesült Királyság a turisztikai kiadásokat tekintve a negyedik helyet foglalja el a toplistán: költésük 8%-kal, 63 milliárd dollárra nőtt, míg az innen külföldre utazók száma 9%-kal bővült, így elérte a 65 millió főt. Ezzel ellentétben például a német turisták költése kissé visszaesett, ők tavaly 76 milliárd dollárt költöttek turisztikai célból, ami részben a gyenge eurónak tudható be.

A top 10-es listában is történt némi változás: turisztikai célú költés tekintetében Franciaország (38 milliárd dollár) és Oroszország (35 milliárd dollár) helyet cserélt – előbbi az ötödik helyre ugrott fel, utóbbi a hatodik helyre csúszott le. Dél-Korea pedig bekerült a top 10-be, sőt, rögtön a 8. helyre került, miután a dél-koreaiak turisztikai költése 8%-kal, 25 milliárd dollárra nőtt.


Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél

Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél 

Szlovákia és Ausztria után április 15-től Horvátország is ideiglenes határellenőrzést rendelt el.
Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.