Két és félszer annyit költenek a kínai turisták, mint az amerikaiak

2015 legfontosabb küldőországai Kína, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság, turisztikai célú költés tekintetében a kínaiak mindenkit vernek. A Turisztikai Világszervezet jelentése.

Az Egyesült Államok, Kína, Spanyolország és Franciaország továbbra is mind a nemzetközi turistaérkezések számában, mind a turizmusból származó bevételek tekintetében az első helyen áll a Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése, a Tourism Barometer szerint.

A turizmusból származó bevételek 2015-ös toplistáján az első helyet az Egyesült Államok foglalja el 178 milliárd amerikai dollárral, az ország a nemzetközi turistaérkezéseket tekintve a második helyen szerepel. A bevételeket tekintve 114 milliárd dollárral Kína áll a második helyen, a turistaérkezések száma szerint pedig negyedikek. Mindkét tekintetben a harmadik helyen áll Spanyolország: a turizmusból származó bevételek ott tavaly 57 milliárd dollárra rúgtak, míg ebből a szempontból Franciaország a negyedik helyen áll 46 milliárd dollárnyi bevétellel, ők azonban a világelsők nemzetközi turistaérkezések számában.

A top 10-es listában is történt némi változás: a turizmusból származó bevételek tekintetében Thaiföld a 45 milliárd dollárral a kilencedikről az ötödik helyre lépett elő, míg turistaérkezéseket nézve a 2014-es 14. hely után tavaly már a 11. helyen szerepelt. Hongkong bevételek szempontjából a kilencedik lett (2014-ben a tizedik volt), az érkezéseket tekintve pedig Mexikó ugrott a tizedik helyről a kilencedikre, bevételek szempontjából a huszonkettedik helyről a tizenhetedikre.

Top küldőországok és költések

A legfontosabb küldőországok között 2015-ben Kína, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság szerepel. Kína tavaly is világelső volt a kiutazások számát tekintve, a kínaiak turisztikai célú költése pedig 2004 óta minden évben kétszámjegyű növekedést mutat. Ebből számos desztináció profitál – többek között Japán, Thaiföld, az Egyesült Államok és számos európai ország is. 2015-ben 25%-kal, 292 milliárd dollárra nőtt a kínaiak turisztikai célú költése, a külföldre utazó kínai turisták száma pedig 10%-kal, 128 millióra emelkedett.

A világ második legnagyobb küldőpiaca az Egyesült Államok. Tavaly az amerikaiak külföldre irányuló utazásai 8%-kal nőttek, mintegy 73 millió amerikai utazott határon túlra, de turisztikai célú költésük is 9%-kal emelkedett 2015-ben, így elérte a 120 milliárd dollárt. Az Egyesült Királyság a turisztikai kiadásokat tekintve a negyedik helyet foglalja el a toplistán: költésük 8%-kal, 63 milliárd dollárra nőtt, míg az innen külföldre utazók száma 9%-kal bővült, így elérte a 65 millió főt. Ezzel ellentétben például a német turisták költése kissé visszaesett, ők tavaly 76 milliárd dollárt költöttek turisztikai célból, ami részben a gyenge eurónak tudható be.

A top 10-es listában is történt némi változás: turisztikai célú költés tekintetében Franciaország (38 milliárd dollár) és Oroszország (35 milliárd dollár) helyet cserélt – előbbi az ötödik helyre ugrott fel, utóbbi a hatodik helyre csúszott le. Dél-Korea pedig bekerült a top 10-be, sőt, rögtön a 8. helyre került, miután a dél-koreaiak turisztikai költése 8%-kal, 25 milliárd dollárra nőtt.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.